11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    Bruce27

finder geeft losse dvd speler niet meer aan, werkt wel

sinds kort komt de dvd speler die ik apart moet aansluiten niet meer in finder ook niet in onder na indoen van dvd. ik kan dus ook niet uitwerpen tenzij door de usb los te trekken en dan weer erin; dank komt een optiescherm of de mac geheel uit en opstarten met ingedrukte muis. lastig.
    wat te doen want dit is wel erg lastig.
    Na el capt. meer vreemde dingen; o.a. niet meer kunnen schijf wissen bv!
    bvd!

Bijdrager
    gipsman

Heb hier nu geen mac om te checken. Maar in de finder voorkeuren moet aangevinkt zijn dat je harde schijven op het bureaublad wil zien.
    Staat je home disk gewoon op het bureaublad?
    Staat de dvd-speler ook niet de zijbalk?

Bijdrager
    Bruce27

alles staat goed ingesteld en als ik een ext. schijf aansluit wordt die zichtbaar in finder.
    er zal wel iets fout zijn met het ding of el capt. OS.
    ga proberen op andere mac.

Bijdrager
    janbertwedman

Ik zou als ik jou was eens stoppen met dat dvd-gedoe, er zijn zat en betere manieren om video content af te leveren.

Bijdrager
    Bruce27

dat ben ik ook van plan maar dit is een afgesproken zaak met een deadline van 29 mrt. en reeds bestelde dvd’s obv voorintekening.
    Overigens ben ik ook tegen het grote nadeel van mac aangelopen want er zijn nauwelijks mensen met mac die kunnen helpen en met windows is het is een drama om bestand “over te nemen”.
    Maar inmiddels is de master DVD goedgekeurd door de fabriek dus ik kan stoppen nu.
    Voortaan idd alleen nog usb of cloud.

Bijdrager
    janbertwedman

Ik moet je zeggen dat ik jaarlijks ook nog steeds zo’n 20 projecten op dvd aflever maar ik probeer klanten wel in de richting van usb of de cloud te sturen.
    Vaak is het onwetendheid bij de klant en soms wil of kan hij niet anders.

Bijdrager
    Bruce27

usb of cloud is zakelijk gezien imo vrijwel waardeloos; het is geen kado meer (ziet er niet uit) kan snel gekopieerd worden en hoe reken je af bij cloud?
    geen idee hoe dit verder gaat behalve bij enkele -meestal kleine- doelgroepen nog een paar jaar dus.
    En als je dan de bewaartermijn erbij neemt, -slechts en laar jaar?- dan is het al snel einde oefening. Hoewel dat laatste misschien meevalt, van de vid.banden zeiden ze dat ook maar ik heb s-VHS uit ’84 (!) en best om aan te zien als je de scherpte van toen niet vergelijkt met HD van nu.

Bijdrager
    janbertwedman

De verpakking is inderdaad een reden voor klanten om voor DVD te gaan, leuke inlay etc.
    Maar kwaliteit is toch (vind ik) belangrijker; ik film in 4K of HD, ik monteer in 4K of HD en dan moet je terug naar SD video om op DVD te branden, zonde!
    Wat cloud betreft: eerst afrekenen en dan uploaden!

Moderator
    Pete.Z

Of je plaatst alles blind in het verkeerde forum…..kom op zeg, neem even de moeite te kijken waar je je topics opent, nu zit ik er zeven te verplaatsen…..

Bijdrager
    KarelWillem

Of je reageert zeven keer hetzelfde, waardoor ik denk dat er iets interessants is toegevoegd aan het topic.

Je kent vast het systeem PB wel?

Bijdrager
    Bruce27

PZ: ik heb geen flauw benul waar je het nu over hebt. ik reageer gewoon met een reply. (aan wie is dit eigenlijk gericht?)
    het systeem PB ????? ken ik dus niet.
    en als het gaat om het juiste topic moet ik inderdaad bekennen dat ik het vaak niet kan bedenken omdat het zoveel kan zijn of gewoon niet is. Daarin is dit forum toch echt volstrekt vraag. (al eerder gemeld trouwens)

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.