16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    Zeezicht

Finder: gedeelde schijf met vraagteken ervoor

IK heb een nieuw WiFi-netwerk geïnstalleerd. Mijn NAS bleek niet meer te benaderen. Inmiddels wel weer via afp://192.xx. In de Finder zie ik de naam van de NAS met een vraagteken ervoor . Weet iemand wat dit betekent?

Bijdrager
    jv65

Daar zou normaal gesproken een NAS icoontje moeten staan.

Bijdrager
    Zeezicht

Zo was het ook.

Bijdrager
    jv65

Waarschijnlijk is die weer terug als je opnieuw opstart. Of Finder opnieuw opstarten. Dat laatste doe je door rechts op Finder te klikken met de alt/option toets ingedrukt.

Moderator
    Night

Even een keer op het EJECT tekentje drukken (⏏) en de NAS weer opnieuw openen.

Bijdrager
    Zeezicht

Eject leidt tot
    Ik zie geen vraagteken maar geen NAS icoon en de naam die ik heb gegeven aan mijn NAS

Bijdrager
    Ome Kor

Moet je hem dan niet mounten als afp://diskstation ipv. afp://192.168.178.13 ? Zo mount ik hem tenminste.

Bijdrager
    Zeezicht

Als ik met afp://Diskstation mount krijg ik

Bij afp://192.168.178.13

Tja

Bijdrager
    Ome Kor

En bij het mounten van afp://diskstation.local

Bijdrager
    GoeieDag

Misschien eens even de Finder cache wissen: ~/Bibliotheek/Caches/com.apple.finder
    (Voor de thuismap (~) Bibliotheek menu Ga met Optie toets ingedrukt selecteren, dan kun je ‘m openen.)

Bijdrager
    Zeezicht

Bij afp://diskstation.local krijg ik de melding van hierboven genoemd verbindingsprobleem. Cache voor Finder zie ik niet staan.

Moderator
    Night

Heb je (naast de router / wifi accesspoint resetten en NAS resetten) de wifi instellingen op de Mac ook al eens gereset? (zie punt 6)

Bijdrager
    Zeezicht

Mijn probleem is begonnen toen ik ben overgestapt op een andere router (van TimeCapsule naar Orbi van Netgear). Ga het morgen proberen.

Moderator
    Night

Kennelijk is er ergens toch nog wat blijven ‘hangen’ aan informatie….

Bijdrager
    Zeezicht

Ik heb aan de instellingen van NAS (Synology) niets veranderd, maar misschien moet dat wel.

Bijdrager
    Zeezicht

Heeft het misschien te maken met een ander router ip-adres van Netgear (anders dan Airport).

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.