7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Shmoo

Finder frustraties, waar is de term Ease of Use gebleven?

Dit soort ellende heb ik het dan over…

Ik start mijn Mac op en zie dit wanneer ik Finder open.

Allemaal leuk en aardig, ik ga lekker mijn ding doen en na een tijdje wil ik bijv. een cd in iTunes toevoegen, ik open iTunes pleur een cd erin, wacht totdat deze klaar is met importeren. Aan de snelheid van het importeren (sneller dan normaal) merk ik direct dat er iets mis is dus wanneer iTunes klaar is met het verwerken van de cd ga ik kijken waar iTunes deze cd geplaatst heeft en jawel hoor. Gewoon in de iTunes folder op mijn computer terwijl ik mijn iTunes bieb op de Time Capsule hebt gezet aangezien ik daar heel erg veel ruimte vrij heb waar ik anders nooit iets mee zou doen.

Wat blijkt nu, Mac OS -/Finder kan niet uit zichzelf bij het opstarten verbinding maken, nee lees de Time Capsule HD activeren en daarom verliest het telkens de verbinding met de originele iTunes bieb. Ik moet dus elke keer voordat iets op mijn Apple TV of in iTunes wil gaan doen eerst naar Finder en daar even één keer klikken op het woordje Time Capsule zodat de HD geactiveerd wordt als een externe HD.

Nu dat dit Eject icoontje naast de naam staat kan ik iTunes of mijn Apple TV opnieuw opstarten en zal hij de HD in de Time Capsule vinden en ook de bijbehorende bieb herkennen.

Dit is om zo verschrikkelijk moe van te worden.. dit past zo niet bij Apple en de manier waarop ik kennis heb leren maken met dit bedrijf. Apple anno 2013 is steeds meer en meer die alternatieve manieren aanleren om iets te doen wat normaal gesproken veel makkelijker zou moeten kunnen en dan heb ik het nog niet over de hardware keuzes gehad want daar is het nog veel erger deze dagen dat bij software.

Bijdrager
    GeertGB

Kan wel hoor. Gemounte drive in login items toevoegen. Voor de volledigheid nog maar een link voor je bijgevoegd.

Bijdrager
    madcat

Als je de share van je timecapsule in je loginitems zet, zal hij wel steeds verbinding maken.

Inactief
    Anoniem

Time Capsule is daar ook niet voor gemaakt. Het kán wel, maar echt lekker gaat het niet. Om stroom te besparen gaat de HD namelijk voortdurend in slaapstand. Dat is ook de reden waarom ik een NAS heb aangeschaft.

Bijdrager
    johnkeates

Je kan er moe van worden, maar het is gewoon je eigen schuld;) Als je applicaties vertelt om op een schijf die niet gemount is dingen te doen, dan gaat het nooit lekker werken.

Verbind dus gewoon eerst die schijf voor dat je er gebruik van gaat maken. Zoals hierboven: login items.

Daarnaast is het niet heel handig om een Time Capsule daar voor te gebruiken.
    Hij wordt er namelijk erg warm van en gaat dus sneller stuk. Veel sneller zelfs.

Zoals gespecificeerd is het apparaat bedoeld als backup opslag.

Bijdrager
    Rickje

Dit is gewoon het gedoe wat je kan krijgen wanneer je dingen vanuit een netwerkschijf wilt benaderen, zoals een iTunes of iPhoto library. Dan kent ie het pad niet en dan creëert ie een eigen nieuwe bibliotheek. Moet je niet op een netwerklocatie dit doen (is relatief ook nog langzaam, al heb ik er geen ervaring mee). Stel je hebt een probleem met je netwerk of je opent iTunes (indien ’t een laptop is) op een ander netwerk… netwerkschijf niet aanwezig, oftwel; nieuwe bibliotheek..

Wel worden er goede tips gegeven door de anderen hier.

Bijdrager
    Chorro

Ik kan de oplossing van GeertGB beamen, op die manier opent wel als je opstart een Finder venster wat je weg kan/moet klikken maar zo ben je wel vanaf startup verbonden met een server. Zo doe ik dat ook met m’n NAS.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.