6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    tijn22

[finder] Errug traag bij files saven of openen

Dit is een probleem waar ik al een tijdje mee zit. Als ik in een programma een bestand wil openen via Appeltje O of saven Appeltje S, dan word er een finder venster geopend. Probleem is dat als ik dit na opnieuw inloggen, nog niet eerder in een programma heb gedaan, dat het openen van dit venster lang duurt, soms enkele minuten (!). Heb ik het eenmaal geopend, dan gaat het de volgende keer wel snel (binnen een seconde).

Ik kan tijdens het wachten wel gewoon in de finder een venster openen (b.v. de thuis folder). Maar dit is erg irritant als je iets wilt opslaan.

Heb permissies al bijgewerkt, schijf geindexeerd in osx, diskwarrior… Zelfs Panther opnieuw geinstalleerd! En het lost niet op:(

Ik weet niet wat ik hier aan kan doen. Iemand wel??

Bijdrager
    Steve Brooklyn

Dat heb ik nou ook!!!!
    5 Mb soms wel een minuut!!!

Ik dacht dat het aan mij lag??? (kan ook nog:) )

Bijdrager
    Starbuck

Het kan soms je systeem weer op orde brengen door een ‘Safe Boot’ te doen.

Na het opstartgeluid hou je de shift toets ingedrukt en hou je ingedrukt totdat je het inlognaamscherm krijgt met de melding veilig opstarten.

Dit ‘schoont’ je systeem op en dit helpt prima als de computer uitzetten veels te lang duurt. Misschien helpt het ook hiervoor?

Bijdrager
    ParadoX

Schoont je Systeem op?…Volgens mij start je gewoon op zonder ”extensies” vergelijkbaar met OS9

Bijdrager
    JeePee

Zou het helpen als je de prefs van de finder weg zou gooien? Of een progje als Panther Cache Cleaner, Cocktail of Onyx?

Bijdrager
    junkiesxl

Ook eens kijken of geen netwerk servers hebt staan die je niet gebruikt of waar je slecht contact mee hebt, daar zoekt ie namelijk naar als je open/save doet

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.