2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    stig007

Finder en spotlight problemen

Hallo,

Sinds een paar dagen heb ik last van een vervelende bug: Ik heb mijn Finder windows in column-view staan. Telkens als ik een willekeurige file aanklik om in de volgende column wat meer info te zien krijg ik de ‘beachball of death’ te zien. Alleen een Finder relaunch geeft mij weer toegang tot de Finder. Het gebeurt dus bij alle soorten bestanden (tekst, media) maar alleen in column view.
    Een bijkomend probleem is dat ik geen applicaties meer kan openen via spotlight. Ik maakt altijd veel gebruik van de command+spatie shortcut om dan vervolgens de app-naam in te tikken en zo te openen. Maar ik krijg alleen maar dictionary suggesties (bij de spotlight preferences staat zoeken in applicaties nog wel open)

Voor dit alles heb ik een verify disk permissions en verify disk gedaan, maar daar heeft hij geen problemen gevonden. Systeem is een iMac mid 2011 met 10.8.2

Suggesties, iemand?

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Je kunt beginnen met het wissen van de Finder voorkeuren. Die staan in je thuis bibliotheek (Finder “Ga” menu plus alt toets) in de map “preferences”. Sleep het bestand naar de desktop (kun je het later terug zetten als het niet hielp) en voer een force-quit v/d Finder uit.

Als het niet hielp kun je een safe-boot proberen (daarna gelijk normaal opstarten).
    Of het helpt voor het spotlight probleem weet ik niet.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.