16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    iAgree

Finder en data transfer rate

Hoi allemaal, ik zou graag als ik een file overgooi met de finder naar een andere schijf graag naast de tijd ook de snelheid willen zien waarmee dit gebeurd , gewoon in het finder venster, is dit mogelijk ?

Bijdrager
    Michel2010

gewoon even op driehoekje klikken voor meer details …

Bijdrager
    michelvdb

Daar gebruik je Activiteitenweergave voor. Tab Schijfactiviteit.

Bijdrager
    iAgree

Enn driehoekje zie ik niet hoor alleen een kruisje om het te stoppen, en het lijkt me een beetje van de gekke dat je daar een hele andere app voor nodig hebt naast de finder om te zien hoe snel het gaat toch.

Bijdrager
    johnkeates

Waarom wil je weten hoe snel je gaat? Zo dat je harder kan trappen om het harder te laten gaan?:P

Bij windows en GNOME/KDE zie je de snelheid altijd, maar wat heb je er aan? Het is data die geen enkele toepassing heeft.. Als je het niet weet of wel weet heb je niet opeens een betere of snellere kopie.

Als je de data nodig hebt om een benchmark te draaien, dan zijn er wel betere tools.. En als je echt wil weten hoe snel het gaat, gewoon, incidenteel, om dat je iets wil controleren, dan heb je Activity Monitor.

M.a.w. een snelheid aflezen bij een kopie is vrij doelloos/zinloos, want het voegt niks toe en de mensen bij Apple hadden dat door en verwijderde de nutteloze informatie.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Amen!
    Als ik vele GB’s verstuur, ga ik lekker iets anders doen.:smile:

Bijdrager
    johnkeates
    hendrik op 23 september 2010

Amen!
    Als ik vele GB\’s verstuur, ga ik lekker iets anders doen.:smile:

Ik ook, en dat niet alleen, maar als ik iets over mijn transfers wil weten, dan is dat meestal de resterende tijd. De rest vd data is irrelevant, om dat bij de mogelijke acties (transfer stoppen, of transfer door laten gaan) geen informatie een rol speelt, behalve de resterende tijd.

Bijdrager
    iAgree

Owwwww sorry hoor, ik wou alleen weten of het uberhaupt kon, dat was mijn vraag, en niet of het zin heeft, Dank je voor je preek/antwoord waar ik geen reet aan heb.

Bijdrager
    iAgree

Pfff vroeger in de macosx.nl tijd had ik nog wat aan fit forum, die tijd is dus duidelijk voorbij, wat een onzin antwoorden allemaal zeg.

Bijdrager
    iAgree

Ik doe het wel met de Activiteiten monitor, dus doe geen moeite verder mij uit te leggen waarom het onzin is dat ik dat wil kunnen zien wat de data transfer is.

Moderator
    Night

Vroegah… in OS9 had je daar een aparte systeemextentie voor. Die is verloren gegaan met de komst van OSX en (naar mijn weten) nooit meer teruggekomen.

Bijdrager
    TradeMARC
    iAgree op 23 september 2010

Pfff vroeger in de macosx.nl tijd had ik nog wat aan fit forum, die tijd is dus duidelijk voorbij, wat een onzin antwoorden allemaal zeg.

Ben dat in dit geval met je eens. De wedervragen die johnkeates gelijk stelt zijn niet de vriendelijkste. Wat is er nu erg aan om dat te willen weten. Geef antwoord als je wilt helpen zou ik zeggen.

Helaas kan ik je niet verder helpen anders had ik het graag gedaan…

Bijdrager
    prullenbak

De vraag:

is dit mogelijk ?

Het antwoord:

Nee, want het is overbodig en

de mensen bij Apple hadden dat door en verwijderde de nutteloze informatie.

Klopt volgens mij als een bus hoor. Er had ook geantwoord kunnen worden:”Nee, dat kan niet”. Maar er wordt hier een kleine discussie over gevoerd. Dat men nu weer vind dat dat niet vriendelijk is…ja doei!

Bijdrager
    Vinhelper

Houden we het wel vriendelijk?:smile:

De TS stelde een vraag, was niet tevreden met de antwoorden, maar andere antwoorden zijn er niet.

Om dan het forum ‘niet fit’ te noemen, nou ja, tijden veranderen en leden ook, niets aan te doen.:sad:

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Het kan raar lopen in computer wereld.
    Vroeger toen computers draaide op 1-3 MHz en 128k RAM, en er nog lang geen sprake was van “multitasking” e.d. had je ook al tools waarmee je de leessnelheid (en capaciteit) van een 5 1/4″ floppy kon opkrikken. Toen was dat interessant en kon je experimenteren. Nu hebben we hyperthreading @3GHz en multi cores, 1000 maal snellere harde schijven, GB’s aan RAM meerdere programma’s actief maar nog steeds willen we weten hoe snel het gaat. Je kun je eigen echt afvragen wat het nut is om een venster steeds te “inspecteren” om te kijken hoeveel Mb/sec het gaat terwijl je andere cores idle raken omdat je hele aandacht op dat venster gericht is.

Bijdrager
    johnkeates

Je kan mijn antwoorden uiteraard als onvriendelijk interpreteren, of ‘op de man’, maar het het uiteindelijk is, is gewoon een compleet objectief antwoord met alleen maar relevantie informatie. Een antwoord met alleen “Nee” wat incompleet geweest. Ik heb zelfs een grapje aan het begin verzonnen en een vergelijking getrokken met andere desktop systemen om op die manier ‘sociale franje’ toe te voegen.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.