18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    apollo11

Finder doet gek……. (Opgelost…)

Ik heb een probleem met de finder.
    Elke keer als ik de finder open heb staan en de map programma’s wil openen zie ik een lege finder en voor ongeveer 5 sec. de bekende strandbal. Daarna klapt de finder uit en zie ik mijn bureaublad opnieuw opgebouwd worden.
    Ook wanneer ik via mijn bureaublad op de Harddisk G5 icoon klik gebeurd hetzelfde.
    Alle programma’s die in de Dock staan werken goed. Ik heb het schijf-hulpprogramma de harde-schijf laten controleren, maar deze vond geen problemen.
    Ik heb de computer meerdere keren uitgezet en opnieuw opgestart, maar het probleem blijft hetzelfde.
    Wie o wie komt dit probleem bekend voor en weet een eventuele oplossing hiervoor.

Bijdrager
    carpebios

Je toetsenbord ook, hij blijft steken op caps lock.

Heb je alle updates draaien?
    OnyX al eens gedraait?

En over je onderschrift, heeft OSX geen programmeurs nodig? Lijkt me best essentieel voor een besturingssysteem.

Bijdrager
    apollo11

Alle software is up to date volgens Software-update.
    Wat is OnyX?

Bijdrager
    Gates
    ”carpebios”

Je toetsenbord ook, hij blijft steken op caps lock.
    (…)
    En over je onderschrift, heeft OSX geen programmeurs nodig? Lijkt me best essentieel voor een besturingssysteem.

lol

Bijdrager
    apollo11

Is dit een chatbox ofzo…

Bijdrager
    carpebios

Blijf je vragen stellen of onderneem je ook zelf iets?
    Google -> invulveld -> typen…..

http://www.macosxhints.com/article.php?story=20070725141202445
    Misschien heb je hier ook iets aan, of aan een van de vele artikelen die google geeft.

Bijdrager
    Gates

Zo maak je geen vrienden, carpebios

Geblokkeerd
    Anoniem

MISSCHIEN JE FINDER IN EEN INRICHTING DOEN?

Bijdrager
    adsum

Heb je de schijbevoegdheden al eens hersteld met Schijhulpprogramma

Bijdrager
    MouseMighty

schijfbevoegdheden en Schijfhulppgrogramma voordat een ander iets met de letter t dacht te lezen..:wink: Het beste kan je zo’n check laten doen als je opgestart hebt vanaf je originle installatie dvd.

Bijdrager
    apollo11

Hallo Adsum.
    Dank je voor je reactie.
    Ik ga het direct even proberen.

Bijdrager
    sven-
    ”Bor”

MISSCHIEN JE FINDER IN EEN INRICHTING DOEN?

Ja, en jou erbij:|

Ontopic: misschien helpt het tijdelijk “verwijderen” (naar bureaublad verplaatsen) van de com.apple.finder.plist file?
    Maar aan de andere kant kun je dat misschien niet eens doen omdat je Finder niet werkt…

Sinds welke actie / handelingen heb je dit probleem?

Je kunt ook een nieuw account erbij maken en kijken of je het probleem daar ook hebt.

Bijdrager
    ChrisMax

Laat ons even weten of je probleem is opgelost?

Bijdrager
    LEXY

Misschien een gemankeerde file op je bureaublad.

Bijdrager
    1984
    ”apollo11″

Wat is OnyX?

Dit is OnyX (in eerste instantie alleen onderhoud draaien)

Bijdrager
    apollo11

Adsum
    Het controleren van schijfbevoegdheden heb ik uitgevoerd. Er was wel het een en ander aan de hand. Heb het laten ‘herstellen’, maar het probleem blijft zich voordoen.

Sven
    Ik heb even een nieuw account aangemaakt en daar doet het probleem zich niet voor.
    Moet ik mijn oude account verwijderen en overgaan op het nieuwe..? Of moet ik iets anders fixen…?

Bijdrager
    iDarwin

Zolang het nog niet gefix is kan je op je nieuwe account verder gaan ja.

Bijdrager
    apollo11

Dacht het niet… Kan niet bij de documenten, foto’s, en nog meer van dat van m’n defecte account.

Probleem is inmiddels opgelost.( voor zolang het goed gaat…)

Ik ben via het defecte account ingelogd, DVD van Leopard in de drive, opgestart vanaf DVD Leopard, Optie van TimeMachine Systeem terug zetten gebruikt, natuurlijk de versie genomen van ruim voor de storing. Het heeft ongeveer 4 uur geduurd voordat het systeem terug stond. Daarna weer opgestart vanaf HD. ingelogd in het betreffende account. TimeMachine opgestart en de ontbrekende documenten (foto’s, muziek, email) die nog misten, weer terug gezet. En het loopt weer…(voor zo lang als het duurt)

Wat een krachtig stukje software!!! TimeMachine krijgt voorlopig van mij een vette 10.
    Langs deze weg wil ik iedereen even bedanken voor de tips…:D

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.