5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    Brombeer

Finder crasht bij .webloc bestanden

OSX 10.12.6 Sierra

Alleen als het webloc-bestand op het bureaublad staat wordt het gewoon geopend zoals het hoort. Maar zodra ik het in een Findervenster aanklik, links of rechts, crasht de Finder.

Wijzigen van standaardbrowser* heeft niet geholpen.

Ik denk, draai de 10.12.6 Combo-update erover, dat wilde vroeger wel eens helpen, maar die wordt geweigerd.

*FF naar safari en terug.

Bijdrager
    TheBigZ

Bijdrager
    Brombeer

Zo te lezen hangt het samen met de Safari 12 update. Ik heb inderdaad die (overigens amper gebruikte) browser onlangs naar 12.0.1 bij laten werken. Sowieso krijg ik de meeste problemen altijd ná een update.

Enfin, Safari laat zich niet terugzetten naar versie 11, niet met time machine, niet met handmatig sleuren/pleuren. Ik kan het eens proberen door de machine als target disk op te starten en dan stiekem de safari’s te wisselen.

Bijdrager
    Shmoo

Gaat niet lukken. Safari heeft te veel dependency van frameworks en bundles.

Bijdrager
    Brombeer

Het heen en weer schuiven is wel gelukt*, Safari 11 start vooralsnog ook zonder morren op, maar het oorspronkelijke probleem van crashende weblocs blijft.

Enfin, met het tooltje WeblocFinagler (#5) kun je van weblocs een url versie maken, en dat scheelt al een boel van het gekloot. ’t Is alleen dat je naast het weblocbestand een url erbij krijgt en je de webloc alsnog moet weggooien. Wat was er trouwens mis met url toen Apple dacht er een special snowflake voor te maken die behoudens de extensie exact hetzelfde is?

*Al kon ik bij de andere computer Safari 12 ook alleen maar met Tinker Tool System uit de trash weg krijgen.

• Deze reactie is gewijzigd 1 week geleden door  Brombeer.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.