20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:

Bijdrager
    Elvis de Mier

finder crasht

Mijn Finder crasht voortdurend.
    Wie weet er een goede oplossing?

macbook 10.9.1

alvast bedankt,
    Miel

Bijdrager
    Haike

Een Mac book die op 10.9 draait? Of een bedoel je een Mac Book Pro? Dat is namelijk nogal een verschil.

Bijdrager
    Elvis de Mier

inderdaad je hebt gelijk haike!

Bijdrager
    Shmoo

Zou je misschien iets meer informatie kunnen geven.. Bijv. heb je vroeger bepaalde Finder features geĂŻnstalleerd via 3rd party plugins. Denk aan Finder Tabs en dat soort functies die nu sinds 10.9 standaard in het OS zitten.

Dat zou een crash kunnen veroorzaken.

Bijdrager
    WhiteElephant

Ik heb ook gewoon een MacBook met 10.9.1.
    Een aluminium MacBook van midden 2009. Later dat jaar werden deze dingen standaard omgedoopt tot MacBook Pro. Dus zo gek is het niet hoor..

Bijdrager
    Haike

Ik heb nog nooit gehoord van het feit dat een Macbook bevorderd werd tot Mac Book Pro. Apple heeft die lijnen jarenlang naast elkaar gevoerd. De MacBook is bij mijn weten tot 2010 in productie geweest, de Macbook air is vanwege zijn fysieke vorm en het weglaten van een diskdrive vanaf het begin een apart geval…

Bijdrager
    BoniMacX

to mieldevries:
    Post hier is een anoniem systeemprofiel, zo komen we misschien te weten wat je finder doet crashen. Info > Etrecheck: uitgebreid en anoniem systeemprofiel . Uiterst postbaar!

Om dit topic overzichtelijk te houden maak er een .pdf bestand van (plakken in standaard programma teksteditor / archief / Exporteer als pdf…) zo zien we ook meteen de problem-items in het rood aangegeven staan (pdf in het gratis dropbox zetten en link delen hier. Zie info > Appletips / dropbox).

Bijdrager
    Elvis de Mier

Shmoo 3 uur geleden #
    Zou je misschien iets meer informatie kunnen geven.. Bijv. heb je vroeger bepaalde Finder features geĂŻnstalleerd via 3rd party plugins. Denk aan Finder Tabs en dat soort functies die nu sinds 10.9 standaard in het OS zitten.
    Dat zou een crash kunnen veroorzaken.

Bij mijn weten heb ik niets geinstalleerd van anderen!

@bonimacx
    ik ga eens studeren

Bijdrager
    Elvis de Mier

Bijdrager
    BoniMacX

miel: prima, juiste manier.
    Valt me op dat je al heel wat verzameld hebt. Moet een hele balast zijn voor je MBP. Hoe lang doet ie erover om op te starten?
    Twee minuten of langer… langer?
    Er kan heel wat uit hoor… o.a. MacKeeper. Je moet oppassen met zo’n tool die zelf als ‘highly invasive malware’ beschreven en afgeraden wordt.
    Zie hier: https://discussions.apple.com/docs/DOC-3036 (jan 2014 bijgewerkt).

Verder heb ik de schuldige al gevonden. Heb het onlangs ook voor gehad.
    Me rot gezocht en totalFinder en Xtra finder ervan verdacht.
    Maar wie de schuldige is, die ik bij jou ook zien staan, lees je in dit topic: Apple Support Communities – OS X Mavericks: Finder closes and restarts.

Bijdrager
    1984
    Haike op 19 februari 2014

Ik heb nog nooit gehoord van het feit dat een Macbook bevorderd werd tot Mac Book Pro. Apple heeft die lijnen jarenlang naast elkaar gevoerd. De MacBook is bij mijn weten tot 2010 in productie geweest, de Macbook air is vanwege zijn fysieke vorm en het weglaten van een diskdrive vanaf het begin een apart geval…

Dat gaat over die 13″ Alu Macbook (2008) , meer bekend om de Macbook zonder firewire. deze leek inderdaad erg op een 13″ MacBook pro. (sinds 2009)

http://www.everymac.com/systems/apple/macbook/specs/macbook-core-2-duo-2.4-aluminum-13-late-2008-unibody-specs.html

Bijdrager
    Elvis de Mier

@bonimacx
    Dank voor je hulp!
    Inderdaad mijn computer doet er best lang over voor alles goed en wel werkt.

Het topic waar je naar verwijst is nogal uitgebreid. Kun je iets specifieker zijn want ik ben natuurlijk heel benieuwd wie bij jou de schuldige was.

mvg. Miel

Bijdrager
    Haike
    1984 op 20 februari 2014
    Haike op 19 februari 2014

Dat gaat over die 13″ Alu Macbook (2008) , meer bekend om de Macbook zonder firewire. deze leek inderdaad erg op een 13″ MacBook pro. (sinds 2009)

http://www.everymac.com/systems/apple/macbook/specs/macbook-core-2-duo-2.4-aluminum-13-late-2008-unibody-specs.html%5B/quote%5D

Aha! Weer wat geleerd…;) thanks…. maar het feit dat het een Mac Book in allu uitvoering is, zonder FW maakt hem nog niet een MBP. Maar goed; ondertussen is de TS al aardig op weg geholpen om het probleem op te lossen en daar gaat het om. (y)

Bijdrager
    Elvis de Mier

@bonimacx
    Inmiddels heb ik Google Drive verwijderd. Tot nu toe is Finder nog niet gecrasht…het zal toch niet waar zijn!

Maar je attendeerde mij er op dat er nogal wat uit kan oa Mackeeper.
    Maar wat maakt je computer dan traag bij het opstarten en hoe kan ik onnodige zaken verwijderen zodat het opstarten vlotter gaat. Waar moet dat?

gr Miel

Bijdrager
    BoniMacX

to miel: jaja, Google Drive is de dader:-)
    Ik stond ook verbaasd en tegelijk niet helemaal, want had dit al is meegemaakt met de gratis sugarsync cloud dienst.
    Zie http://www.macfreak.nl/forums/topic/3/25861/finder-is-onverwachts-gestopt/0/

Wat jouw etrecheck profiel betreft, kijk onder user login, en verwijder wat niet mee opgestart hoeft te worden.
    Bekijk ook dit is : http://www.onemorething.nl/community/topic/langzaam-opstarten/

En dit door mij samengesteld overzicht betreffende een Trage Mac is ook leerzaam.

grts

Bijdrager
    Haike
    mieldevries op 20 februari 2014

@BonimacX
    Inmiddels heb ik Google Drive verwijderd. Tot nu toe is Finder nog niet gecrasht…het zal toch niet waar zijn!

Maar je attendeerde mij er op dat er nogal wat uit kan oa Mackeeper.
    Maar wat maakt je computer dan traag bij het opstarten en hoe kan ik onnodige zaken verwijderen zodat het opstarten vlotter gaat. Waar moet dat?

gr Miel

Afgezien van andere storingsbronnen die je op je mac hebt, maar mackeeper en aanverwante zogenaamde gratis opruimers, zijn ruim in hun eentje in staat om een mac lam te leggen. Eraf met die troep en nooit meer erop.

Bijdrager
    Elvis de Mier

@bonimacx bedankt voor je tips

@haike
    ik gebruik mackeeper al 3 jaar.
    Tot nu toe niets dramatisch meegemaakt behalve dat het wel handig is of in ieder geval lijkt. Ik hoorde natuurlijk ook over de ophef over mackeeper. Het is niet mijn ervaring.

Bijdrager
    Haike

Dan mag je jezelf gelukkig prijzen!!

Bijdrager
    BoniMacX

– aan miel: graag gedaan mijn tips.

– Je Finder crasht niet meer. Da’s dus opgelost.

Wat betreft de ophef over Mackeeper: Ik heb het ooit is bekeken en zie er het nut niet van in.
    Als je zo wat googled
    site:www.onemorething.nl “mackeeper”
    site:www.macfreak.nl “mackeeper”
    site:discussions.apple.com “mackeeper”

word dat bevestigd.
    Maar goed, jij hebt nog niets dramatisch meegemaakt.
    Heb je het na installatie ooit gebruikt eigenlijk?:-)
    Misschien nu is het moment dan, want het claimt je Mac op te ruimen, sneller te maken.
    Misschien zien we je in een ander draadje terug met een probleem ‘plots’ ontstaan of een frisse Mac dankzij MacKeeper…
    laat het ons weten.
    grts

Bijdrager
    Elvis de Mier

Dank voor de anwb link. .

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.