8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    heliasje

finder crasht

sinds vanmorgen heb ik iedere keer dat mijn finder onverwachts stopt verder niets doen kan finder niet geforceerd erwachts stop, als ik op oke klik komt deze steeds terug. kan ook finder ook niet geforceerd stoppen. iemand raad hoe ik dit oplos en naar een eerder stadium terug breng ? hulp

Inactief
    Anoniem

Probeer eens in te loggen als een andere gebruiker.

Welke Mac en OSX versie gebruik je?

“Sinds vanmorgen”; heb je misschien wat gedaan recentelijk hetgeen dit kan veroorzaken? Het kan ook eventueel een falende harde schijf zijn, probeer de DiskUtility eens om je schijf te controleren.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Probeer voordat de Finder crasht het plist bestand te wissen (com.apple.finder.plist). Dit staat in je thuisbibliotheek in de map preferences.
    Als dit niet helpt voer dan een safe-boot uit. (Daarna normaal opstarten)

Het is overigens normaal dat na geforceerd stoppen de Finder automatisch herstart.

Bijdrager
    heliasje

schijfcontrole is ok, andere gebruiker inloggen ging niet, ga nu eens proberen de p.list te verwijderen (als ik daartoe de kans krijg) Hou jullie op de hoogte

Bijdrager
    heliasje

heb nu een backup teruggezet van een paar dagen terug via timemachine. schijfcontrole gedaan en alles is zo te zien weer dik in orde. denk dat ik iets verkeerd gedaan heb met het programma “find any file”. iemand nog slechte ervaringen meegmaakt met dit programma ?

Inactief
    Anoniem

Met dat programma lijkt mij op zich niets mis. Maar als je met de resultaten onhandige dingen hebt gedaan kan het daar best wel eens aan hebben gelegen. Misschien wat ‘onnodige files’ weggegooid?

Bijdrager
    recoiller

Ik heb een Macbook Pro waarop ik werk en een iMac als thuis-basiscomputer. De iMac kreeg ook in eens vastloperd waar alleen een harde reset nog werkte. Schijf gecheckt maar niets mis. Rechten staan ook allemaal goed. Opstarten onder andere gebruiker gaf ook vastlopers.
    Uiteindelijk alles gewist en nieuw systeem er op met neiwue gebruiker en probleem was verholpen.

Bijdrager
    heliasje

allemaal hartelijk dank voor de snelle respons

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.