2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    dsm

Finder-bug? Finder wil soms ongevraagd een Knox-kluis openen

Ik werk met OSX 10.9.2., heb TotalFinder geïnstalleerd en werk ook met Knox. Met Knox heb ik diverse “kluizen” aangemaakt, die pas toegankelijk worden nadat ik vraag om die kluizen te openen en daartoe een wachtwoord heb ingevoerd. Het openen van zo’n kluis lijkt op het aansluiten van een externe harddisk, die vervolgens in Finder zichtbaar wordt. Wat is nu mijn “probleem”?

Wannneer ik Pages, Numers, iAWriter of een andere app open, dan verschijnt tegenwoordig standaard een Finder-venster waarin je desgewenst een bestand kunt aanklikken dat je wilt openen. In mijn geval probeert (Total?)Finder dan ook automatisch een kluis van Knox te openen, waardoor een popup-verschijnt die mij vraagt om het wachtwoord van die specifieke kluis in te tikken. Ik wil echter niet dat (Total?)Finder dat automatisch doet en het gekke is dat ik deze bug niet altijd kan reproduceren: de ene keer wordt bij het starten van Pages, Numbers, etc. gewoon alleen het normale Finder-venster getoond, de andere keer (meestal na herstarten computer) wordt ook ongevraagd geprobeerd die ene specifieke Knox-kluis te openen.

Ik gebruik Default Folder X, maar ik weet zeker dat die software de bug niet veroorzaakt.

Wie kan mij vertellen waarom af en toe door (Total?)Finder ongevraagd wordt geprobeerd één specifieke kluis te openen en hoe ik deze bug kan verhelpen?

Bijdrager
    tarun

Heeft dat er misschien mee te maken dat op moment van herstart bepaalde documenten geopend waren in Pages? Die zal Pages na herstart weer willen tonen. Probeer eens die documenten te sluiten en te kijken of je dan geen popup meer krijgt.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.