7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    FFH

Finder icoon probleem

Boarders,

Recent een vraag gekregen van een vriend om een finder afbeelding te maken voor voetbalclub X.
    Allemaal gelukt, ook even getest hier op mijn Imac. Echter, nu wou ik mijn eigen afbeelding voor Finder weer terugplaatsen,
    maar de ‘voetbalclub’ afbeelding blijft maar komen.

– Zoals moet het systeem al opnieuw opgestart en dock ook al een keer ‘gekilled’.

Hoe kan het dat de afbeelding in het dock niet mee veranderd, terwijl de source bestanden anders zijn?
    Heeft iemand hier een oplossing voor?

Alvast bedankt!

Mvg,

fabfabhouse

Bijdrager
    sedikit

Ik begrijp je probleem niet zo goed:
    Kun je stapsgewijs misschien uitleggen hoe/waarmee/en waarmee geopend e.d.?
    Een Finder-afbeelding maak ik als volgt:
    -cmd-shift-4
    -de schermafbeelding verschijn op het bureaublad
    -erop clicken
    -de afbeelding wordt geopend in Voorvertoning

Vraag: bij welke stap ging het fout?

Bijdrager
    FFH

Sedikit,

Ik verander 2 bestandjes in de map: /System/Library/CoreServices/dock.app –> Content –> Resources : finder.png & finder@2x.png
    Door een andere afbeelding/icoon die zelfde naam te geven kun je het finder icoon veranderen. Dit gaat ook prima, de test voor het icoon is ook gelukt.
    Wil nu mijn eigen icoon weer terugzetten, wat ook lukt, maar naar herstart staat nog steeds het oude (geteste) icoon er.

Bijdrager
    sedikit

Je had het over “afbeelding” terwijl je “icoon” bedoelde. Ik weet wel, dat je nooit in je systeem moet gaan zitten rommelen. Ik heb daar dan ook geen verstand van. De mogelijke oplossing is volgens mij, dat bestandje vanuit Time Machine terug zetten(als je tenminste Time Machine gebruikt….). Maar misschien hebben anderen er meer verstand van.

Bijdrager
    FFH

Het zijn in zo ver gewoon gecontroleerde systeemaanpassingen die geen kwaad kunnen.
    Het enige probleem is nu dat het icoon in het DOCK niet mee veranderd ten opzichte van de source bestanden.

Iemand een idee? blijft er ergens in het Cache wat achter?

Bijdrager
    FFH

Probleem opgelost!

Bijdrager
    sedikit

Misschien wel zo handig/aardig om even te vertellen hoe je het probleem hebt opgelost. Dan hebben anderen in de toekomst, met hetzelfde probleem, er ook wat aan!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.