12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    double-D

finder 10.5.6 ?

Hallo allemaal,

Ik heb net de update opgehaald van het net. Ik keek naam mijn finder en zie dit:

Weet iemand hoe dit kan?
    Double-D

Bijdrager
    Afroman

Finder liep altijd wat eerder. Bij 10.5.0 hadden we Finder 10.5.1 etc.

Gek genoeg bij 10.5.4 hadden we Finder 10.5,4 ook.

Bijdrager
    double-D

Aha dankje mr.x turbo.

Wel vreemd.

Weet iemand waarom Apple hiervoor heeft gekozen heeft?

Bijdrager
    Oppie
    ”mr.x

Finder liep altijd wat eerder.

Mwa, ik heb hier een Mac OS 10.4.11 met Finder 10.4.7

Bijdrager
    jabesse

Elke applicatie heeft z’n eigen versienummer.Die versienummers kunnen afwijken van het versienummer van het complete OS.
    Versienummers van bv Safari wijken veel meer af van het versienummer van het OS!

Bijdrager
    double-D

Ok zodoende.

Bedankt voor de reacties. Ik snap het.

Bijdrager
    Oppie
    ”ja_besse”

Elke applicatie heeft z’n eigen versienummer. Die versienummers kunnen afwijken van het versienummer van het complete OS. Versienummers van bv Safari wijken veel meer af van het versienummer van het OS!

Ja, dat begrijpen wij ook wel… 8)
    Maar de Finder is zo verweven met het OS, dat je idd een één-op-één versienummer zou verwachten, en zeker geen voorlopend…

Bijdrager
    R-Flow
    ”Oppie”

Ja, dat begrijpen wij ook wel… 8)
    Maar de Finder is zo verweven met het OS, dat je idd een één-op-één versienummer zou verwachten, en zeker geen voorlopend…

De Finder is een programma zoals eigenlijk elk ander programma. De verwevenheid met het systeem valt dan ook reuze mee. Je kan de Finder uitschakelen en het systeem zal op een enkele functie na perfect blijven functioneren. Je zult alleen naar een vervanger moeten zoeken om door je bestanden te browsen (zoals PathFinder).

Bijdrager
    Oppie

Ja, ja…
    De Finder is dus niet “een programma zoals eigenlijk elk ander programma”!
    Alleen al de plaats van de Finder: in de CoreServices van de Systeemmap.

Natuurlijk kun je de Finder en zijn functies manipuleren, maar voor een OS met een GUI is de Finder zeker niet “zomaar” een programma.

Bijdrager
    R-Flow

Dat de Finder niet geheel onbelangrijk is zullen weinig mensen ontkennen. Van de verwevenheid met het besturingssysteem waar jij het eerder over had is echter vrijwel geen sprake. Stop de Finder en Mac OS X zal prima blijven functioneren. In grote lijnen is het systeem net zo afhankelijk van de Finder als dat het is van iTunes. Dat gebruikers bepaalde programma’s als onmisbaar ervaren wil niet zeggen dat hetzelfde geldt voor de stabiliteit en functioneren van het systeem zelf.

Daarnaast staan versienummers van programma’s, extensions en frameworks sowieso helemaal los van het nummertje dat het besturingssysteem draagt.

Bijdrager
    Oppie

‘Verwevenheid’ is inderdaad niet het juiste woord: toch sla je de plank hier een paar keer mis.

Maar alla, het is lekker weer, de zon schijnt en ik heb wat anders te doen…

Bijdrager
    R-Flow

IJZERSTERKE reactie! zzz

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.