6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    egmond

Find

Ik draaide vandaag Sibelius, die wat stroperig weet en zodoende opende ik Activiteitenweergave, waar ik zag dat iets dat “find” heet en waar bij gebruikers “niemand” staat 30% van mijn processor opslurpt. weet iemand wat dat is? Ben erg bang voor spyware..
    groeten Egmond

Bijdrager
    Nikita

Wat gebeurd er als je het proces afsluit, al dan niet geforceerd?

Inactief
    Anoniem

Niets aan de hand. Je Mac start afentoe het (unix) programma find, wat ervoor zorgt dat alles op je Mac geindexeerd wordt. Zo kun je sneller documenten vinden via :apple: F. Ik vraag me trouwens af of veel mensen dit nog gebruiken sinds de introductie van Spotlight.

Bijdrager
    Oppie
    ”egmond”

Ben erg bang voor spyware..

Waarom?

Bijdrager
    egmond

omdat daar veel voor gewaarschuwd wordt (ook voor mek) en ik gebruik mijn creditcard op tnet

Bijdrager
    Oppie

Waar wordt er veel voor gewaarschuwd? Wie doet dat?
    Er is voor een Mac geen spyware in omloop tot nu toe!
    Het is niet zoiets als de grote boze wolf van de gebr. Grimm…

Bang zijn helpt niet; wat wel helpt, en altijd verstandig is, om voorzichtig om te gaan met je gegevens op het net verspreiden, en met je email. Gooi bv al die ‘kantoor-humor’ rotzooi weg die je van vrienden krijgt per mail in allerlei bestandsvormen; trap niet in scam en spiffing mail, etc.
    Miljoenen mensen doen dagelijks zaken via internet met hun creditcard; geen probleem.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.