10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Svartvatten

Find My MAC

Na diefstal van mijn MAC heb ik op iCloud Find my MAC zo ingesteld dat de HD gewist wordt, een geluid afgespeeld wordt en nieuwe eigenaar de boodschap op het scherm krijgt dat de MAC op datum X in plaats Y gestolen is (± 7 weken geleden).

Vandaag kreeg ik (eindelijk) een mail dat de MAC om 9.39 uur op Internet was aangesloten en dat het wissen van de schijf begonnen was en dat dit enige uren zou duren. Dat bericht ontving ik echter pas om 18.40 uur. Dan hoef ik niet meer via iCloud te kijken op welke locatie de MAC is. Jammer hoor.

Om 22.31 uur ontving ik een tweede mail met de boodschap dat er om 13.31 uur (8 uur eerder) een geluid was afgespeeld. Zelfde verhaal, daar heb je zo laat niet veel meer aan.

Waar kan het aan liggen dat de tijdinterval zo groot is ? Zegt de interval iets over de locatie, binnen- / buitenland?

Bijdrager
    Sentitel

Beide keren is het (bijna) exact 9 uur geleden. Lijkt me eerder een gevalletje van de tijdzone die niet goed ingesteld staat op iCloud.com, dan dat Apple de mails te laat stuurt.

Bijdrager
    jasper050

Heb het ook getest en bij mij is het tijdsverschil ook exact 9 uur dus de tijd in Californië.
    Instellingen tijdzone is goed.

Off topic: de Dashboard wereldklok widget kan ook niet worden gewijzigd?

Bijdrager
    Svartvatten

Kan dat te maken hebben met de locatie van de iCloud servers? De mail was wel in keurig NL.
    Ik zal eens vragen bij support at iCloud dot com hoe dat zit met dat tijdverschil en waarom ik geen kaartje met locatie krijg.

Zij hebbend aar toch een IP adress van de locatie waar de MAC aan Internet geknoopt was om 9.39 uur?

Bijdrager
    Svartvatten

1 / Kan ik in de header van de mail een indicatie krijgen van de locatie? Ik vond daar alleen het IP nummer van mij provider en ‘Received: by 10.68.46.35 with SMTP id ……..etc.” (een lange cijfer code).

2 / Waarom kreeg ik geen kaartje van de locatie waar de iMAC op Internet werd aangesloten? Dat hadden de politie en ik wel prettig gevonden. ([email protected] reageert niet).

3 / Hoe werkt ‘Find my mac’ eigenlijk?
    – Werkt het op basis van de hardware of van de op dat moment geïnstalleerde software?
    – Als het op de software werk is er na het wissen van de schijf geen kans meer dat de iMAC ooit wordt weergevonden.
    – Als Find My Mac op de hardware werk zou elke keer als hij op Internet aangesloten wordt de harde schijf gewist worden?

4 / Het nummer van mijn iMAC is W80195QR5PE.

Bijdrager
    fenkikon

Ben je naar http://www.icloud.com geweest en heb je daar ingelogd? Als je dan op Find my iPhone klikt dan kun je al je apparaten vinden en kijken waar ze zich bevinden.

De software zoekt naar WIFI verbindingen en maakt daarvan gebruik om de locatie te bepalen.

Misschien dat het nog nut heeft om even met Apple te bellen?

Bijdrager
    Sjippie

@heeksbleek

Volgens mij werkt Find my Mac met software en moet je dus goed uitkijken welke actie je onderneemt.
    (Mogelijk via het unieke MAC-adres van de Mac?!)

Zolang je via ‘Find my Mac’ de schijf niet wist kan de Mac dus nog contact maken met internet en zijn locatie melden.
    Zodra je de boel weet te wissen ben je hem voor zover ik weet definitief kwijt.
    Als je gelukt hebt duikt het serienummer dan ooit nog eens op op een verkoopsite of bij een reparateur

Bijdrager
    Svartvatten

Op iCloud kan ik bijna alles vinden wat ik nog wel heb.
    iCloud/FindmyMac geeft vandaag echter de MAC waar ik nu op tik aan als ‘offline’ aan terwijl Internet gewoon werkt en de andere appels wel op de kaart aangegeven worden. Hoe betrouwbaar is dan FindMyMac?

Inmiddels heb ik Apple geconsulteerd. FindMyMac werkt inderdaad alleen op de software. Dus als de schijf gewist is komt hij nooit meer via FindMyMac te voorschijn. Apple houdt geen registratie bij van gestolen nummers.

Het nummer is wel gemeld op een site waar je gestolen MAC’s kan registreren maar ik daar heb weinig vertrouwen in (reageert niet op vragen).

Bijdrager
    Sjippie

Als je de database van “http://www.tweedehandsmac.nl/” bedoeld, dan vind je volgens mij niets, want als ik daar een nummer invoer (eigen iMac bijvoorbeeld) krijg ik: “An error occurred while processing your request. Geen items gevonden Error Information

Error Message: Recursion depth limit (50) exceeded.
    Error Code: -9994″

Bijdrager
    Svartvatten

Inderdaad, dan vind je Error. Met de hand zoeken is een hele opgave omdat er geen logische sortering op datum diefstal is.
    E.e.a. lijkt weinig toe te voegen.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.