-
Q:
Find my iPhone gratis op een oudere iPhone/iPod
Na de update van iOS 4.2.1 vandaag bleek Find my iPhone gratis te worden voor iedereen met een iPhone 4, iPod Touch 4 of iPad. Nu heb ik zelf een iPhone 3GS en ik baalde dus nogal van het feit dat de gratis functie hier niet op werkte. Nu is dit mijn oplossing: het enige wat je nodig hebt is een iPhone 4, iPod Touch 4 of iPad van iemand anders (in mijn geval die van een vriend), een Apple ID en je eigen iDevice. Ga op die iPhone 4, iPod Touch 4 of iPad naar instellingen-> Mail, Contacten, Agenda -> voeg account toe -> mobileme -> vul daar je eigen Apple ID en wachtwoord in -> Find my iPhone wordt geactiveerd. Doe daarna hetzelfde op je eigen iPhone 3G(S) of iPod touch en voilà het werkt nu ook op je eigen Apple account. Je kunt nu je eigen account weer verwijderen van de iPhone 4, iPod Touch 4 of iPad van de ander en alles blijft gewoon werken op je eigen iDevice. Je kunt nu inloggen in de Find my iPhone app en de Mobile Me site.
Als je één van je iOS-devices kwijt bent kun je via de applicatie op een van je andere mobiele apparaten van Apple opzoeken waar het betreffende device zich bevindt. Ook via me.com kunnen de functies van Find my iPhone voortaan gratis gebruikt worden. Inloggen kan met je Apple-ID, dit zijn dezelfde inloggegevens waar je bijvoorbeeld ook aankopen mee doet in iTunes.
heb ik gedaan maar dat lukt dus ook niet
mijn Apple -ID ingegeven (dat veranderd dan in [email protected]) en mijn wachtwoord
hetzelfde dat ik gebruik in itunes als ik iets koopgroet
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.