8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    acvz

Find my iPhone gratis op een oudere iPhone/iPod

Na de update van iOS 4.2.1 vandaag bleek Find my iPhone gratis te worden voor iedereen met een iPhone 4, iPod Touch 4 of iPad. Nu heb ik zelf een iPhone 3GS en ik baalde dus nogal van het feit dat de gratis functie hier niet op werkte. Nu is dit mijn oplossing: het enige wat je nodig hebt is een iPhone 4, iPod Touch 4 of iPad van iemand anders (in mijn geval die van een vriend), een Apple ID en je eigen iDevice. Ga op die iPhone 4, iPod Touch 4 of iPad naar instellingen-> Mail, Contacten, Agenda -> voeg account toe -> mobileme -> vul daar je eigen Apple ID en wachtwoord in -> Find my iPhone wordt geactiveerd. Doe daarna hetzelfde op je eigen iPhone 3G(S) of iPod touch en voilà het werkt nu ook op je eigen Apple account. Je kunt nu je eigen account weer verwijderen van de iPhone 4, iPod Touch 4 of iPad van de ander en alles blijft gewoon werken op je eigen iDevice. Je kunt nu inloggen in de Find my iPhone app en de Mobile Me site.

Bijdrager
    Horloge

Mijn gratis mobile me account is verlopen op 28 oktober als ik mijn mobile me account gegevens invul
    In instellingen -voeg account toe geeft hij aan dat ik al een mobile me account heb.
    Wat doe ik fout

Groet

Bijdrager
    acvz

Geen idee, ik had zelf nog geen Mobile Me account, ik zou het eens proberen met je Apple ID, dus niet je Mobile me account.

Bijdrager
    Gastonw

Klopt, gewoon met je Apple ID. Het staat gewoon letterlijk op de Apple site dat dit kan, alleen niet in zo veel woorden. Zie de voetnoot op de Find My iPhone pagina.

Mij lukt het ook met m’n iPhone 3GS

Bijdrager
    Horloge

Find my iPhone gratis vanaf iOS 4.2

Als je één van je iOS-devices kwijt bent kun je via de applicatie op een van je andere mobiele apparaten van Apple opzoeken waar het betreffende device zich bevindt. Ook via me.com kunnen de functies van Find my iPhone voortaan gratis gebruikt worden. Inloggen kan met je Apple-ID, dit zijn dezelfde inloggegevens waar je bijvoorbeeld ook aankopen mee doet in iTunes.

heb ik gedaan maar dat lukt dus ook niet
    mijn Apple -ID ingegeven (dat veranderd dan in [email protected]) en mijn wachtwoord
    hetzelfde dat ik gebruik in itunes als ik iets koop

groet

Bijdrager
    fotofama

Yep…. mij lukt het ook op de ‘oude’ G3…

Bijdrager
    darkken

is het ook mogenlijk als ik deze manier gebruik om een iphone 2g te kunnen localiseren. (niet exact maar via gsm masten of via wifi gegevens??

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.