14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    Geedee

Find my iPad: te grote kring

Find my iPad/iPhone werkt niet erg nauwkeurig. De blauwe stip verschijnt ‘ergens in de buurt’ van mijn huis en de kring daarrond is wel erg ruim bemeten. Als je hem dus echt kwijt bent, is het haast onmogelijk om hem terug te vinden omdat je maar moeilijk in pakweg 5 straten aan alle huizen kan gaan aanbellen. En als het alleen maar bedoeld is om de iPad te wissen of te blokkeren, dan is dit toch maar een magere service naar mijn gevoel.

Bijdrager
    Arts

Zal wel werken via GPS (civiele uitvoering). Is helaas niet nauwkeuriger. Kan Apple niets aan doen. Is mi zoekfunctie + reset bij gestolen of verloren artikel. Inderdaad minder geschikt om te kijken in welke kamer hij ligt.

Gr. Paul

Bijdrager
    Chorro

Find my iPhone/iPad werkt via Wifi hotspots en dat is inderdaad wat onnauwkeurig. Ze doen dit niet via GPS omdat GPS veel meer vraagt van de batterij van je device, daarbuiten werkt GPS niet binnenshuis.

Bijdrager
    Freeek

Als ik het goed heb kan je ook een geluid laten afspelen, doe dit midden in de nacht en je zult wel een match hebben..

Bijdrager
    Chorro

Klopt, je kan een geluid af laten spelen.

Bijdrager
    Oppie

Volgens mij gebruikt ie ook een peiling op de GSM masten voor z’n positie bepaling.
    Meestal staat ie bij mij precies op de juiste plaats, soms zit ie er een tiental meters naast.
    Nee, ik vind het niet ‘mager’, zeker niet voor een gratis service (voor de nieuwe iDevices dan).

Bijdrager
    Chorro

In het geval van een iPad met 3G zou dat best wel kunnen, die heeft A-GPS. Maar in het geval van een iPad met enkel WiFi niet.

Bijdrager
    jvers

Apple gebruikt weldegelijk gps voor deze functie! De telefoonmast data is volgens mij niet toegangelijk.
    Bij mij geen problemen op mn iphone 4. Het is wel verdomt traag helaas…

Bijdrager
    Oppie

Ik heb even gezocht, maar GPS is het zeker niet.
    Apple zegt er zelf dit over:

If your iPhone, iPad, or iPod touch is lost or stolen, you can find your device’s approximate location on a map using Find My iPhone at me.com.

You can find your device’s current location as long as:

• The device is online*. (If you’re looking for an iPod touch or iPad Wi-Fi, it can be found only if it’s on, connected to a Wi-Fi network, and not asleep.)
    *Online is: turned on and connected to a data network, such as EDGE, 3G, or Wi-Fi.

• Find My iPhone is turned on on the device

• Location Services is turned on (in Settings > General)

Geblokkeerd
    Anoniem

Mijn hemel, dat hier nog steeds verwarring over bestaat! o_O

iPad => Find My iPhone gebruikt Wifi netwerken voor plaatsbepaling
    iPad 3G => FMiP gebruikt volwaardige GPS, plus Wifi netwerken voor plaatsbepaling

Geen van beiden geven natuurlijk goed aan waar de iPad is als hij -binnenshuis- ligt. De schotel van je satelliet ontvanger moet ook gewoon buiten staan. Alleen als ie bij het raam ligt zal je beter zien waar ie is.

Bijdrager
    Oppie

Hmm, zou het? Dan is hetgeen ik hier aanhaalde waarschijnlijk een voorwaarde voor het overzenden van de gegevens.
    Maar zowel mijn iPhone (2G), als de iPods en de iPad hebben geen GPS, en de locatiebepaling is zeer goed.

Geblokkeerd
    Anoniem

Nee, wat jij zegt komt er nog eens bovenop! Wat ik beschrijf is alleen voor het laten werken van plaatsbepaling zelf. Wil je met FMiP dan ook nog zien waar je verloren iOS apparaat is, dan moet hij inderdaad ook nog een werkende Internet verbinding hebben. Via Wifi, GPRS of 3G.

Het is onmogelijk voor je iPod om een nauwkeurige plaatsbepaling te doen. Een straal van 30m kan, op basis van Wifi. Maar meer dan dat kan niet.

Sterker nog! Zelfs je Macbook kan op deze manier plaatsbepaling doen! Ga maar eens naar Google Maps en klik bij de besturing eens op het witte bolletje (onder het kompas, boven de schaal meetlat):)

Bijdrager
    Oppie

Klopt; maar daar kun je ‘m bij diefstal natuurlijk niet mee terug vinden.

Jij noemt 30 m; ik zie toch mijn only-WiFi devices werkelijk smack on de positie aangegeven (een paar meter marge) waar ze zich bevinden, ook is dat op wisselende posities aan de ander kant van de wereld of zo.

Geblokkeerd
    Anoniem

Knap. Gebruiken ze dan toevallig een Wifi netwerk dat bij Skyhook e.d. is aangemeld met zijn exacte locatie?

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.