10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    RDNZL

Find By Content???

Hallo,

Op 17 augustus jl. heeft mijn iMac in de directory Bibliotheek-Indexes-FindByContent-00001 twee reusachtige files aangemaakt, te weten: .FBCIndex en .FBCIndexCopy, beiden ongeveer 70Mb. groot, hidden files volgens mij (opgezocht met de Finder).

Mijn Finder sprong er gisteren pardoes van 64,30Gb. naar ongeveer 64,15Gb. van.

Van welke actie of applicatie kunnen deze twee bestanden het gevolg zijn geweest geworden?

Kunnen deze bestanden eventueel verwijderd worden of volgen er dan onherstelbare crashes?

Bedankt!

Bijdrager
    wjgmspeedy

Dit heb ik in de help van de Finder gevonden. Ik heb het idee dat je het in deze richting moet zoeken.

U kunt met ‘Finder’ alleen naar de inhoud van bestanden zoeken als de schijf of map met de bestanden is geïndexeerd. Meestal wordt in ‘Finder’ een schijf of map geïndexeerd als u hierin zoekt. Het kan echter nodig zijn om de index bij te werken.
    U kunt elke schijf of server indexeren waartoe u toegang hebt. De index is echter alleen voor u en gebruikers met beheerdersbevoegdheden beschikbaar.
    In ‘Finder’ worden bestanden geïndexeerd aan de hand van de voorkeurstaal en diverse andere voorkeursinstellingen. Als u de talen wilt wijzigen waarmee bestanden in ‘Finder’ worden geïndexeerd, kiest u ‘Voorkeuren’ uit het Finder-menu en klikt u op ‘Selecteer’.

Bijdrager
    angorawol

Je kan die index ook verwijderen, als je die weinig gebruikt.

Bijdrager
    RDNZL

Hartelijk bedankt voor jullie reactie jongens, de files liggen nu in de prullenbak, maar eens kijken welk proggie daarvan op z’n achterste benen gaat staan…

Bijdrager
    wjgmspeedy

Ik deed enkel een suggestie in welke richting je het zou kunnen zoeken. Weet ook niet of dat klopt. Zou nog even wachten met de trash legen.

Bijdrager
    ateazz

hey

je kan die trash wel legen hoor.
    Maar hoe groot is jouw finder, 64GB, nou dat hoop ik niet voor je.

suc6

Bijdrager
    RDNZL

Hoe groot is mijn Finder?

Heu, nou, niet mijn Finder is 64Gb. maar mijn Finder geeft 64Gb. aan – dus mijn harde schijf heeft nog 64Gb. over, dat bedoel ik.

Gaat er iets mis – wat bedoel je precies?

Bijdrager
    wjgmspeedy

Ik denk dat Ateazz bedoelt dat de finder een programma is van nog geen 10 mb.

Bijdrager
    RDNZL

Oeps, ik ben nog zo’n newbie, je hept me zo op de kast…

En een Windows-geconverteerde hè, dat speelt ook mee, ik zie echt overal spoken… :wink: :wink: :wink:

Bijdrager
    ateazz

hey

daarom ben je toch over gestapt om van de spoken geesten demons af te zijn. :P :P

greetzz

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.