24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Q:
    Bijdrager
    peterwillem

financiel/geld applicatie voor MAC

Ik ben op zoek naar een financiel programma, dat onder Mac OS, werkt en dat kan werken met NEDERLANDSE bankinstellingen (Rabo,ING). Ik heb al op div fora gevraagd, maar nergens een afdoende antwoord gekregen.
    Daarom probeer ik het hier eens, wie kan mij helpen?:?
    peterwillem

Bijdrager
    @RoRoNL

Toevallig werk ik indirect mee aan de pilot van TIM… van de ING:

http://www.ing.nl/particulier/internetbankieren/internetbankieren/tim/succesvolle-pilot-van-tim.aspx?furl=5283_EMAP_Internetbankieren_TIM_MIN08_ART1

Misschien interessant voor je?

Bijdrager
    Ezri Dax

Kun je aangeven wat je bedoeld met een financieel programma?

Bijdrager
    peterwillem

Bedankt Roronl, maar dit werkt denk ik alleen met ING bank en niet met Rabo. Ik zoek dus een bank onafhankelijk programma. Zo iets als ms money onder windows.
    MadDonna , ik bedoel een zelfstandig werkend programma wat je inkomsten/uitgaven bijhoud. Dat door gedownloaden bestanden van de Rabobank/Ing bank ge├╝pdatet kan worden. Zoals ik al eerder schreef zoiets als Money of Quicken maar dan geschikt voor nerderlandse banken.
    peterwillem :apple:

Bijdrager
    Ezri Dax

Ok, ik snap, ik ben geinteresseerd, ik kan namelijk niet met geld omgaan en moest dat maar eens gaan leren. Dan kan zo’n programma helpen denk ik.

Bijdrager
    @RoRoNL

Begreep ik al hoor;-) maar wilde je alleen attenderen op de pilot, misschien had je er toch nog iets aan.

Maar eigenlijk ben je dus op zoek naar een offline pakket. Bijvoorbeeld zoiets als ” Offline Rekening Overzicht” http://www.orov.nl/ Alleen dan; modern en geschikt voor de mac.

Heb geen oplossing voor je, maar zal er over na blijven denken.

Bijdrager
    trabant
    ”MadDonna”

… ik kan namelijk niet met geld omgaan en moest dat maar eens gaan leren. Dan kan zo’n programma helpen denk ik.

Voor een basisboekhouding is een schriftje genoeg. Links inkomsten, rechts uitgaven. Het is vooral een kwestie van je bewust zijn waar het geld vandaan komt en vooral waar het heen gaat. Een bank vertelt je eigenlijk vooral hoeveel je nog tegoed hebt cq. hoeveel je rood staat tegen welke rente. Misschien dat je op Pure-mac/finance iets van je gading vind.

Probeer zonder betaalmogelijkheden (cash, kaarten of accounts) de deur uit te gaan. Vermijd het gezelschap van mensen die (om wat voor reden dan ook) makkelijk zijn met geld en dat ook van jou verwachten. Kijk niet naar reclames of etalages. Ga niet funshoppen. Zorg dat je het geld dat je uitgeeft ook ziet. Dus zoveel mogelijk cash. Niets op afbetaling. Niets machtigen. Niets automatisch. Leef niet boven je stand en vergis je niet in je stand.
    Dat willen de banken liever niet, maar die zijn er immers bij gebaat jou een lening aan te smeren.

Ik klink nu net als mijn ouders, maar op dit punt hadden ze gelijk. :barbu:

Bijdrager
    Ezri Dax

Het werkt wel, ik heb dat programma even op mijn laptop van mijn werk gezet en een csv bestand van Internet gedownload. Wat ik alleen mis een mogelijkheid om te kunnen zien wat voor incasso’s je per maand af laat schrijven.

Bijdrager
    peterwillem

Inderdaad roronl,
    orov of winbank zulke programma’s bedoel ik. Alleen jamergenoeg werken die niet op de Mac.
    Bedankt.
    peterwillem:(

Bijdrager
    Ezri Dax

Particulieren zijn idd zwaar onderbemeten met dit soort programma’s voor bedrijven zijn er veel meer.

Bijdrager
    peterwillem
    ”MadDonna”

Het werkt wel, ik heb dat programma even op mijn laptop van mijn werk gezet en een csv bestand van Internet gedownload. Wat ik alleen mis een mogelijkheid om te kunnen zien wat voor incasso’s je per maand af laat schrijven.

MadDonna,
    welk programma werkt wel?
    peterwillem:lol:

Bijdrager
    Ezri Dax
    Bijdrager
    Buzzin Hornet

En anders zoiets: http://www.yunoo.nl/

Bijdrager
    dago

Jammer, op google zijn genoeg opties te vinden, dus geef aan wat niet voldoet of wat je precies zoekt…

“Ik zoek een programma” – die zijn er legio.

In plaats van TIM van de ING kun je eens kijken naar http://www.yunoo.nl – werkt met bijna elke bank.

Bijdrager
    peterwillem

Bedankt,
    maar GNU cash werkt alleen met QIF (van Quicken) en Money files. Dus niet met csv bestanden.
    peterwilem:cry:

Bijdrager
    Rolf
    Bijdrager
    peterwillem

Allemaal bedankt,
    ik heb intussen diversen programma’s weer geprobeerd: Ibank, Finances, Gnucash maar bij geen van allen kan ik csv bestanden (import bestands typen van Rabo en ING )importeren.
    Ik denk dat een goed werkend programma met nederlandse banken voor mac nog ontwikkeld moet worden

:(
    peterwillem

Bijdrager
    floor

Je negeert die Yunoo suggestie, volgens mij kan die dat wel…

Bijdrager
    peterwillem

Klopt Floor,
    Ik heb daar gekeken en dit werkt wel met nederlandse banken. Echter dit is een online programma waar je dus telkens weer moet inloggen om mee te kunen werken. Bovendien hoe meer diensten je wilt gebruiken, hoe meer je moet betalen.
    En over de veiligheid ben ik ook niet gerust op. Dus dit valt af.
    Maar bedankt.
    peterwillem:mrgreen:

Bijdrager
    Ezri Dax

Als je nou niks vind, wellicht een opportunity om een programma zelf te maken.

Bijdrager
    Ezri Dax

Ik heb GNU Cash uitgeprobeerd en die kan weldegelijk csv bestanden importeren.

Bijdrager
    peterwillem

Maddonna,
    ben zeer benieuwd hoe je dat gelukt is. Heb Zojuist weer Gnucash opgestart en bij File- Import alle daar vermelde bestands typen uitgeprobeerd door het csv bestand (dat op mijn desktop staat) te importeren. Maar dat werkt niet.Alle daar vermelde bestands typen geven een of andere fout dan wel werken geheel niet.
    Gaarne laat mij weten welk bestands type wel werkt, of hoe je het anders klaar gespeeld hebt.
    peterwillem:roll:

Bijdrager
    Ezri Dax

Sorry mijn fout, ik had het uitgeprobeerd op mijn werkdell. Ik heb nu de mac versie uitgeprobeerd en deze loopt achter op de windows versie. In de volgende versie schijnt het wel mogelijk te zijn.

Bijdrager
    peterwillem

OK, geen probleem. Hoop dat de volgende Mac versie csv met csv bestanden overweg kan.
    Bedankt,
    peterwillem:wink:

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.