7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    PartyVids

FinalCut pro opnieuw installeren op Macpro (opgelost)

Hallo:-)

Ik ben vorig jaar overgestapt op de Macpro met Intel processors.
    Ik had voor die tijd een Powermac G5, daar draaide ik FinalCut studio op.

ik kreeg toentertijd van de mensen van de Mac store een DVD mee, met daar op FinalCut studio voor Intel macs.

Nu wil ik FCS opnieuw installeren op mijn Macpro, kan ik dit doen met mijn eigen “oude” versie van FCS.
    Zo niet, dan kan ik me herinneren dat er ooit een software update beschikbaar was, op waarderen naar Intel voor zo’n 50 euro uit me hoofd.
    Is deze software update nog beschikbaar of kan ik het op een andere manier proberen?

grtz,

Dirk

Bijdrager
    Triumph

Final Cut Studio 1 ? Dat kon alleen als je de originele DVD instuurde naar Apple, vervolgens 49 euro betaalde en dan kreeg je de 5.1 versies thuis gestuurd.
    FCS2 hoef je niet up te graden
    M.a.w. als je een DVD mee kreeg van een ‘Mac Store’ dan klopt hier iets niet.

Bijdrager
    PartyVids

Ja Finalcut studio 1.

ik kreeg vanuit de apple store een Intel versie van Finalcut mee om hem te installeren, met mijn eigen installatie code.
    Die Intel versie van Finalcut moest ik daarna weer inleveren.

Maar als ik het goed begrijp, moest ik mijn installatie cd op sturen naar apple tijdens die actie?
    Weet iemand of dat nog kan of een andere optie?

Bijdrager
    Triumph

?? Je kreeg een intel versie die je daarna weer moest inleveren?

Je moest destijds (al weer 2 of 3 jaar geleden) hem bestellen (de universal versie) en hij werd geleverd nadat je de orginle (ppc) retour had gestuurd.
    Nagenoeg iedereen (ook ppc) heeft daarna de universal versie over de ppc heen gezet (ik althans wel en mij 9 bekende ook).

voor 5.1 kwamen updates en niet voor 5.0 zover ik me kan herinneren.

En als ik jouw was en je wilt bij blijven dan zet je er toch Final Cut Studio 2 erop. Alleen ik verwacht zelf volgend jaar een nw versie.

Voor zover ik je nu begrijp heb je toch de universal versie op je PPC machine gezet, voor dat je de DVD’s (het waren er 4 meen ik, van de 7 DVD’s) terug had gestuurd.
    Heb je hem nog(de G5)? Als dat zo is dan kun je via de migratie assistent alle programma instellingen ed overzetten. Je moet daarna alleen het serie nummer opnieuw in vullen.

Bijdrager
    PartyVids

Ik kreeg van die Mac store een intel versie van Finalcut studio 1 omdat ik nog de niet intel versie had liggen.
    Ze zeiden daar dat de PPC versie niet zou draaien op de nieuwe Intel Macpro.
    Die DVd’s van hun moesten toen weer terug…….. dus heb ik mijn PPC finalcut studio 1 software nog orgineel, niet geruild tegen nieuwe DVD’s.

Ik heb trouwens ook de update van finalcut studio 2 gekocht toen deze uit kwam.
    Dus dan moet het gewoon kunnen?!

De G5 heb niet meer, helaas.

Bijdrager
    Triumph

Ja natuurlijk, de update vraagt om je nieuwe serie nummer en dan je oude. (dus de serie nummers van eerst upgrde van FCS2 en dan jouw FCS1)

Trouwens en begint zaterdag zag ik een cursus in Leeuwarden in Final Cut Studio 2

Bijdrager
    PartyVids

Nou opgelost!:-)

Topper, dank je wel voor je info!

:)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.