9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Anoniem

finalcut express naar idvd

Ik heb een video file in finalcut bewerkt en geexporteerd naar quictime om te importeren naar idvd.
    Maar zie dat de resultaat ineens slechter is geworden wat kan ik hier aan doen

Bijdrager
    JP

Welke waardes heb je ingegeven bij export to QT movie?

Bijdrager
    allard

Je kunt het beste je bewerkte video uit FCPe exporteren als Final Cut Movie. En niet met een compressie!!! Daarna sleep je hem in iDVD die maakt er dan zelf MPEG2 van. Kijk wel even in je iDVD prefs dat je de hoogste kwaliteit aan hebt staan.

kies een leuk thema, en veel kijk plezier!

Groet Allard

Anoniem

finalcut movie wil idvd niet importeren

Bijdrager
    allard

Raar bij mij wel nl. Al werk ik wel met Final Cut Pro maar ik gebruik het al
    vanaf de eerste versie van Idvd. Werkt het ook niet als je hem gewoon in je
    project sleept met je muis? Controleer ook of je hem als DV PAL 48 KHz
    exporteert en niet als NTSC!

Nog een keer succes!

Groet Allard

Anoniem

sorry gelukt !!
    Maar zou je kunnen vertellen waroom de beeld afmeting kleiner is geworden en hoe kan ik dit weer maximaal maken
    Bij afspelen van originele file met QT had ik daar geen last van toen ik het geimporteerd had in FCE werd de beeld afmeeting ook meteen kleiner

Bijdrager
    Franssel

Bij mij werkt het ook: exporteren als final cut movie. In idvd project inporteren uit de map films.

Groet, en succes

Bijdrager
    allard
    ”cane”

sorry gelukt !!
    Maar zou je kunnen vertellen waroom de beeld afmeting kleiner is geworden en hoe kan ik dit weer maximaal maken
    Bij afspelen van originele file met QT had ik daar geen last van toen ik het geimporteerd had in FCE werd de beeld afmeeting ook meteen kleiner

Waarom het precies is weet ik eigenlijk niet heeft waarschijnlijk te maken met de ‘pixel aspect ratio’ het heeft uiteindelijk geen effect op je eindresultaat. Je kunt met toon weergave gebied precies de veilige marge zien van wat uiteindelijk op TV te zien is.

Allard

Bijdrager
    TonE

Ja klopt, een computer display heeft vierkante pixels en een TV rechthoekige.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.