14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    ququlequ

Final Cut X wordt afgemaakt door de Pro's

Bekijk dit artikel eens:

http://www.businessinsider.com/final-cut-pro-x-reviews-2011-6

En de Reviews in de App store liegen er ook niet om. Apple heeft flink wat veranderingen aangebracht aan Final Cut Pro maar deze worden niet goed ontvangen door de Pro’s. Blijkbaar is Final Cut X een grote Update voor iMovie.

Ik heb hem zelf nog niet draaien omdat ik dit wel verwacht had. Iemand hier die al ervaring heeft met Final Cut X?

Bijdrager
    Frunk

Hier nog niet draaien, ook van wegen de gebreken.
    Maar hier is al een topic over: http://www.onemorething.nl/community/topic/wat-is-er-verdwenen-met-final-cut-pro-x

Bijdrager
    ququlequ

Niet gezien, thanks

Bijdrager
    xray

En dat is niet de enige topic over de teleurstelling over het functioneren van Final Cut Pro X .
    Het barst ervan. En de beoordeling van kopers is matig.

Bijdrager
    Fransjr

De wereld van professionele FCP-gebruikers staat op z’n kop; zeker in de VS.
    Als ik de diverse fora lees en podcasts beluister dan is dit echt een flink issue.
    Ik heb FCPX niet gekocht en ga dat ook niet doen. Ik ga naar alle waarschijnlijkheid over naar Adobe Premiere. Dat is een volwassen pakket geworden en kan FCP-projecten (XML) importeren.
    Maar ik vind het zeer triest; had m’n hart liggen bij FCP.

Bijdrager
    Frunk
    Fransjr op 23 juni 2011

Ik heb FCPX niet gekocht en ga dat ook niet doen. Ik ga naar alle waarschijnlijkheid over naar Adobe Premiere.

Ik vind de overstap reacties wat zwak. Je stapt niet zomaar over naar een ander systeem. Al helemaal niet als je bedrijf al jaren loopt op Final Cut. Final Cut Pro X is ook anders in veel opzichten, maar het grootste deel van de interface ken je al jaren.

Het investeren in nieuwe / onbekende soft/hardware is vele malen hoger dan de nieuwe versie van Final Cut Pro X. Van wat ik hoor en lees is Final Cut Pro X nog niet waar het moet zijn. Maar dat komt echt wel.

En je hoeft echt nog niet over te stappen. In de support forums van apple kan je nog steeds je vragen stellen over het Studio pakket. Dit ook omdat je nog niet perse hoeft over te stappen naar X. Maak gewoon lekker je projecten af in Final Cut Studio en kijk later eens naar X.

Bijdrager
    RiFF

Ik heb het vanmiddag geprobeerd in een videostudio waar ik wel eens wat importeer en monteer. Eerst een uur moeten zoeken naar de Log & Transfer functie (maar dat zal wel aan mij liggen). Naar mijn smaak ziet het er veel te “iMovie-achtig” uit. Beetje te “leuk” gemaakt door Apple, in plaats van professioneel. Lijkt meer op iMovie Pro. Dus ik blijf nog even bij FCP 7!

Bijdrager
    xvisx
    Frunk op 23 juni 2011

Ik vind de overstap reacties wat zwak. Je stapt niet zomaar over naar een ander systeem. Al helemaal niet als je bedrijf al jaren loopt op Final Cut. Final Cut Pro X is ook anders in veel opzichten, maar het grootste deel van de interface ken je al jaren.

Het investeren in nieuwe / onbekende soft/hardware is vele malen hoger dan de nieuwe versie van Final Cut Pro X. Van wat ik hoor en lees is Final Cut Pro X nog niet waar het moet zijn. Maar dat komt echt wel.

En je hoeft echt nog niet over te stappen. In de support forums van apple kan je nog steeds je vragen stellen over het Studio pakket. Dit ook omdat je nog niet perse hoeft over te stappen naar X. Maak gewoon lekker je projecten af in Final Cut Studio en kijk later eens naar X.

Dat is geen optie als je in een omgeving werkt waar projecten centraal worden opgeslagen en worden bewerkt door meerdere mensen. Die optie zit niet in FCPX. Luister naar de (behoorlijk lange, maar zeer informatieve) podcast van twee ervaren editors: http://podcasts.creativecow.net/final-cut-studio-podcast/why-we-cant-use-final-cut-pro-x-at-our-companies%5D.
    Het is geen kwestie van interface, het is een kwestie van het ontbreken van essentiele mogelijkheden. Precies díe mogelijkheden die een verschil maken tussen pakketten voor amateurs en professionals.

Bijdrager
    Qmagic

Niet iedereen is negatief, David Battistella: I think you’ll be able to see quite quickly that professional work can be accomplished in FCP-X. Don’t spend too much time here typing posts. Get out there and get your hands into a very powerful media authoring tool.
    http://library.creativecow.net/battistella_david/FCPX-Calcio-Storico/1 (incl. filmpje, gemaakt met FCP X)

Bijdrager
    menu

Ik ben heel erg teleurgesteld in final cut X.
    Ik werk al jaren met final cut pro en ik snap niet waarom apple de interface zo radicaal heeft omgegooid. Dat was nu juist de sterke kant van final cut pro. Hoe komen ze er op dat ik graag mijn foto’s uit iphoto en mijn muziek uit itunes wil importeren??? Wat is dat voor een onzin! Dat werken met bins en het nesten van timelines werkt ook hardstikke goed, waarom gooien ze dat er nou uit in plaats van de nieuwe functionaliteit er aan toe te voegen? Ga zo maar door, er is zoveel weggegooid wat goed was dat ik me afvraag of dat te fixen is met wat updates.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Ik werk er zelf niet mee, maar de reacties van de echte pro gebruikers liegen er niet om: ze vinden het crap!!
    En dat is uitzonderlijk voor een Apple product. Apple belooft verbeteringen in ‘incremental updates’, maar waarom zo doen? Waarom niet eerst gewoon afmaken en dan pas uitbrengen?

Ik zei het laatst al in een topic over Lion / Mac App Store: Apple schiet veel te snel vooruit (en mogelijk dóór) met bepaalde dingen. Dat wreekt zich vanzelf, want de consument van vandaag de dag is niet gek.

“Final Cut X”. Je had het kunnen weten zullen we maar zeggen, want QuickTime X stelt ook weinig voor t.o.v. de Pro versie. HET IS HELEMAAL GEEN PRO!!

Bijdrager
    MennoV

Mooi zo, hopelijk gaan de laatste professionals nu lekker met Avid werken, scheelt een hoop getrut en problemen.

Bijdrager
    Afroman

Ik vond het in eerste instantie wel mooi en makkelijk uit zien, maar ik vind het meer een update voor Final Cut Express. Het is dat ze compressor en Motion erbij hebben geüpdatet, daarom kunnen ze het Final Cut Pro noemen.

Moderator
    Koen van Tongeren
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.