6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Moderator
    Koen van Tongeren

Final Cut Pro X wil niet updaten in App Store

Misschien een tikje ongebruikelijk maar ik heb de oplossing voor onderstaand probleem al gevonden. Leek me wel ’n goed idee om het hier te delen zodat anderen met het zelfde probleem er ook wat aan hebben.

De 10.0.1 update van Final Cut Pro X die gisteren uitkwam kwam bij mij op m’n Mac Pro niet binnen in het update-lijstje van de Mac App Store. De updates van Motion 5 en Compressor 4 wel. Als ik probeerde om FCP opnieuw te downloaden vanuit het Purchased-lijstje kreeg ik een melding dat het programma al aanwezig was vanaf een ander Store account en dat ik ’t opnieuw kon kopen.

Onzin natuurlijk: ik heb FCPX, Motion en Compressor allemaal tegelijkertijd vanaf het zelfde account gekocht. Sterker nog; op mijn MacBook Air krijg ik de FCP X update wel gewoon binnen (zelfde Store account).

De oplossing voor mij was simpel: gewoon de FCP X App uit de programmamap weggooien en vervolgens vanuit het purchased-lijstje opnieuw (gratis) installeren.

Bijdrager
    Nickalicious

Blijft toch raar dat dit voor kan komen. Hopelijk komt Apple snel met een bugfix.

Bijdrager
    EOS

Bij mij verschijnt het ook niet in de lijst

Bijdrager
    DestroyOhBoy

Ook al een keer met XCode 4 gehad, op dezelfde manier opgelost inderdaad.

Bijdrager
    editsuite

Dit “probleem” is bij Apple al heel lang bekend.
    Er ontbreekt een bestandje binnen het programma waaraan ze kunnen zien dat het via de app store gekocht is. Pakweg iedereen die FCPX meteen de eerste dag gedownload heeft zal dat probleem tegenkomen.
    Inderdaad wel vreemd dat ze er niets aan doen.
    De oplossing is inderdaad gewoon het programma wissen dan kun je het opnieuw gratis installeren.
    Ik vraag mij alleen af of je dan ook de extra files weer opnieuw moet installeren en de plug ins van
    b.v. noise industries.
    Ben morgen pas weer op de zaak dan zal ik het wel zien.

Bijdrager
    Triumph

Ik las de tip al op het Apple support forum vanochtend.
    En ‘editsuite’ inderdaad alle plugins staan er nog.

De plugins staan in de Film (Movie) folder onder Motion Templates.
    En die lijkt niet vervangen te worden.
    (Motion5 maakt die of je maakt hem zelf)

Wat ik lastig vind dat je dat voor alle accounts moet doen, ik heb alleen gratis ‘dingen’ erin staan maar wat zal het zijn met betaalde? Kan je die op andere accounts op dezelfde computer installeren

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.