9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    FilipClaeys

Final cut pro x vraag over timeline

Hallo, ik heb mij nog maar recent FCP x aangeschaft en ben nog op zoek naar vele toepassingen. Wat ik mij nu nog afvraag is of je kan zien op de clips in jou Bin of zij al in de timeline staan of niet. Dit is vooral handig wanneer je vele clips staan hebt in jouw Bin. In Edius waar ik al een beetje mee vertrouwd was kon je dit zien op de clips door een tekentje als ze wel of niet al in de timeline stonden.

Bijdrager
    Hansi2124
    FilipClaeys op 25 september 2011

of je kan zien op de clips in jou Bin of zij al in de timeline staan of niet.

Ik begrijp helemaal niets van deze zin…..
    Kan je het anders formuleren?

Bijdrager
    shanna61

@hans2124

Staat i.d.d. een beetje krom maar ik denk dat deze mijnheer bedoeld dat hij clips op de tijdlijn heeft gezet en hij vraagt zich nu af of je kunt zien welke scenes gebruikt zijn uit het clip venster.
    Dit kan wel eens handig zijn als je een grote partij clips hebt om te monteren.

Bijdrager
    Hansi2124

Volgens mij kan dat alleen maar als je keywords aan een clip toewijst. Ik heb het zelf nog niet uitgeprobeerd, maar had dat ooit eens gezien in een uitleg op youtube.

Bijdrager
    FilipClaeys

Inderdaad ik bedoelde het zo. Als je veel clips staan hebt en je begint na enkele dagen weer te monteren moet je soms gaan zoeken welke clips je al in de tijdlijn gebruikt hebt. In mijn vorig programma kon je dit zien aan de clips welke er al in de tijdlijn stonden doordat er een icoontje aanwezig was op de clips, dat was wel handig en vroeg mij af als dat in fcp x ook aanwezig was misschien door iets aan te vinken of zo.

Bijdrager
    editsuite

Links van je Timeline (storyline) kun je een lijst openen waar alles wat je in de Storyline gebruikt hebt in staat. Dus je video, audio, titels kortom alles. Even aanklikken en het betreffende item wordt ge-high kg tin je Storyline. Werkt best aardig maar wel wat omslachtiger dan in FCP 7.03, maar dat geld voor alles in FCPX.

Inactief
    Anoniem
    editsuite op 25 september 2011

wordt ge-high kg tin je Storyline.

????

Bijdrager
    editsuite

moet zijn ge-highlight.

Bijdrager
    FilipClaeys

Dank u voor de antwoorden.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.