5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Art-art

Final Cut Pro X: Multicam clip maken lukt niet

Ik heb me laten verleiden om na jaren van iMovie toch maar eens FCP X te proberen.
    De belangrijkste reden om dat te doen is dat ik wat opnamen heb liggen die met 3 camera’s zijn opgenomen. Het monteren kost me met iMovie veel tijd, omdat ik elke overgang weer opnieuw moet synchroniseren. Dat zou met FCP X 10.0.3 verholpen moeten zijn.

Het lukt me alleen niet om -zoals door Apple aangegeven in de handleiding- de clips te combineren met ‘New Multicam Clip’ (zie ook genoemd in de promo hier op 0:14).
    Het vakje ‘ New Multicam Clip’ is n.l. grijs. Het enige dat me lukt is ‘Synchronize Clips’ te kiezen. Ze komen dan wel boven elkaar in het project te staan. Ik krijg echter niet de verschillende beelden bovenin in de ‘angle viewer’ te zien en kan ook niet verder gaan met de stappen die Apple geeft in de handleiding.
    Heeft iemand een goede tip voor me op hier mee om te gaan?

Bijdrager
    Hermanh

Er is een video podcast over van Steve Martin. Gaat over monteren in het nieuwe FCPX.
    Veel nuttige tips alsmede over Multishoot en de montage daarvan.

Kijk even in Itunes/podcast/macbreakstudio

Bijdrager
    Art-art

Bedankt! Dat ga ik gelijk doen. Ik hou je op de hoogte.

Update: heb er in ieder geval gevonden dat de Events via ‘File > Trancode Media… > Create proxy media’ moeten worden gerenderd om zichtbaar te zijn in de angle viewer. Dat proces loopt nu. Omdat de opnamen elk 1,5 uur duren gaat dit nog even duren…

Update 2: Dit geeft niet het gewenste resultaat. Ik puzzel verder. Tips zijn welkom.

Bijdrager
    Mart49

Het lukt me alleen niet om -zoals door Apple aangegeven in de handleiding- de clips te combineren met ‘New Multicam Clip’ (zie ook genoemd in de promo hier op 0:14).
    Het vakje ‘ New Multicam Clip’ is n.l. grijs. Het enige dat me lukt is ‘Synchronize Clips’ te kiezen.

Zorg dat alle clips die je wilt gebruiken in de multicam clip in hetzelfde event staan. Ik had dit ook en toen ik dat deed lukte het wel.

Bijdrager
    Art-art

Hallo Mart49, Ik web door andere verplichtingen er niet verder aan kunnen onderzoeken. Ik ga dit proberen. tnx.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.