10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    willem.pruis

Final cut pro x enorm traag

Hallo allemaal ik edit sinds kort met fcpx ( voorheen met imovie). Maar fcpx is zo verschrikelijk langzaam met inporteren van de filmpjes en het renderen, voordat ik mijn filmpjes inporteer zet ik ze met compressor om in proress dat gaat al wel stukken sneller dan dat ik mijn filmpjes zo rechtstreeks uit mijn camera inporteer ( cannon hfg 10) maar het loopt zeker niet soepel renderen duurt nogsteeds lang vind ik.. Ik heb een macbook pro 13″ van eind 2010.

Dat zou toch moeten kunnen op een macbook pro 13″ ????

Hoop dat jullie mij verder kunnen helpen…

Met vriendelijke groet willem pruis

Bijdrager
    Hansi2124

Het ligt ook een beetje aan hoeveel RAM je in je MBP hebt en of je daarnaast nog andere programma’s open hebt staan waar je mee bezig bent.
    Probeer anders eens je MBP te herstarten.

Bijdrager
    poing

finalcut is wel ff wat anders dan imovie, de eerste smult vooral met renderen heerlijk van je geheugen.

Bijdrager
    willem.pruis

Dus als ik het goed begrijp is dat normaal en niets tegen te doen..
    Het is ook niet het einde van de wereld je moet alleen tussendoor wachten op het renderen..

Groeten willem

Bijdrager
    Hansi2124

Je had mijn antwoord nog niet gelezen?

Bijdrager
    willem.pruis

Srry ik heb geen andere programma’s open staan.
    En heb 4 gb ram is dat voldoende ?

Bijdrager
    Hansi2124

Kan. Ik heb zelf 8GB in mijn MBP 15″ mid 2010 zitten en dat gaat al wat vlotter. En je kan daarnaast ook nog wat met andere programma’s doen.

Bijdrager
    Vassilli

Als je het met je 7D gefilmd is. Kan je het gewoon rechtstreeks in FCPX importeren je hoeft het niet om te zetten naar ProRess422. Dat is omdat FCPX H.264 uit HDSLR’s ondersteund.

Bijdrager
    willem.pruis

@ hansi is dat echt merkbaar 4 gb of 8 gb als dat zo is ga ik namelijk upgraden.
    En wat bedoelde je trouwens met iets doen met andere programma’s

Bijdrager
    Hansi2124

Bij mij is dat inderdaad merkbaar.
    Ik bedoel: dat je dan ook nog genoeg geheugen over hebt om met andere programma’s dingen te doen waar die programma’s voor bedoeld zijn.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.