11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    Johnyw

Final cut pro x 10.4: UI verschilt met die van tutorials

Goeie morgen,

Ik heb me voorgenomen om FCPx aan te leren.

Na het downloaden en opstarten, keek ik uit naar een tutorial, en vond in de app store een gratis programma daarvoor.

Wat me nu opvalt is dat de UI die hier in deze tutorial te zien is, nogal verschilt van mijn FCPx.

Kijk, dit is zijn UI

Kijk naar de iconen helemaal in de bodem, en deze net boven zijn timeline ! Bij mij zijn die niet aanwezig in mijn 10.4 versie.

Allemaal nogal verwarrend.

Dus mijn vraag: ligt het aan mijn instellingen van FCPx, of is deze tutorial verouderd? Indien dit laatste het geval is, waar vind ik een goeie up-to-date tutorial, want ik vind via google niet zo snel iets recent ?

Alvast bedankt (extra tips om mij op weg te helpen zijn meer dan welkom.

Johny Willemyns

• Dit onderwerp is gewijzigd 8 maanden, 4 weken geleden door  Night. Reden: Titel verhelderd

Bijdrager
    KarelWillem

Ja, dat is het probleem met dergelijke tutorials.

Dat is meestal al achterhaald zodra het online staat.

• Deze reactie is gewijzigd 9 maanden geleden door  KarelWillem.

Bijdrager
    Johnyw

Dat had ik ook al door, maar het niet dat de laatste versie van FCPx van gisteren is. Je (ik) zou verwachten dat er een updated tutorial bestaat ( ik heb de Lynda.com tutorial bekeken, maar die is ook outdated).

Het probleem als ik zoek in GOOGLE, de resultaten zijn niet chronologisch gerangschikt … En toch denk ik dat er ergens een bron bestaat die meer up-to-date is, alleen weet ik niet waar zoeken ?

Bijdrager
    KarelWillem

;)

Bijdrager
    artyr

Bij rippletraining.com moet je wezen de beste van alle en niet eens  zo duur. Als je eenmaal iets gekocht hebt kun je volgende waarschijnlijk al met korting krijgen,en met de feestdagen zijn er ook kortingen. Dit geld voor meer sites waar ik tutorials haal.

Jack.

Bijdrager
    Hansi2124

Er staat het volgende bij als je kijkt in de App Store:

En bij de recensies:

Als je dat eerst leest, weet je dat het geen nut heeft om die cursus te downloaden….

Bijdrager
    KarelWillem

Uiteraard is het bij zo’n videocursus precies hetzelfde.

Binnen ja en nee verouderd.

YouTube is een betere plek om gerichte tutorials te vinden.

Dan kun je ook zoeken op datum, en weet je dus meestal dat het om de nieuwere versies gaat.

• Deze reactie is gewijzigd 8 maanden, 4 weken geleden door  KarelWillem.
    • Deze reactie is gewijzigd 8 maanden, 4 weken geleden door  KarelWillem.

Bijdrager
    Johnyw

Bedankt allemaal voor de info.

Ik ga mij op youtube begeven, daar denk ik in eerste instantie nooit aan…dus ik geloof dat ik  ook een upgrade nodig heb:)

Bijdrager
    DutchMacFreak

Er is een heel goed online tutorial in Nederlands van Everlearn! Hieronder de URL link

Geavanceerde montage met Final Cut Pro X

Succes

Bijdrager
    Johnyw

@dutchmacfreak Bedankt.

Ik heb nog een algemene vraag omtrent FCP X : er is vaak sprake van “press the home key”, wel beste mensen, tot op heden heb ik nog niet kunnen achterhalen waar deze zich op mijn keyboard bevind ! ?

Bijdrager
    KarelWillem

Allemachies. Wat is dat voor draakje van toetsenbord? .:)

If your Mac doesn’t have a Home or End button then you can replicate their functionality by holding Fn (bottom left) and using Left and Right arrow keys.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.