11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    TrendyFeestBeest

Final Cut Pro vraag over grootte beeld

Hallo,

Ik ben een filmpje aan het monteren in Final Cut Pro voor mijn eindwerk. Het is een kortfilm maar deze zaken doen er niet zozeer toe. Nu vroeg ik me iets af. Als ik het filmpje bekijk dan heb je de title safe zone. Dit snap ik, hier binnen moet je je tekst laten.

Maar moet ik mijn beeld dan ook verkleinen?

Ik heb een screenshot genomen. Misschien begrijpen jullie mijn dwaze vraag zo wat beter.

[URL=http://imageshack.us][/URL]

Dus als je naar het screenshot kijkt, het beeld dat buiten die ‘groene’ lijnen valt, valt dit dan weg als ik het later op tv zou bekijken? Want dit is namelijk niet de bedoeling.

Ik hoop dat jullie mij nu niet te dom vinden, maar ik ben slechts een beginner. Alvast bedankt.

Groetjes

Bijdrager
    geerth

Dat over de Titelsafe zone (de binnenste groene lijn) is juist.
    En hetgeen buiten de buitenste de groene lijn valt zie je niet op een televisiescherm.

Bijdrager
    TrendyFeestBeest

Hey,

Bedankt!

Dus dan kan ik het best het beeld verkleinen zodat alles wel binnen de buitenste lijnen valt?

Bijdrager
    MarcoP

Nee, verkleinen zal niet meer van het kader in TV-beeld brengen. Als gaat verkleinen wordt je beeld kleiner en er omheen een zwarte rand.
    Groet
    Marco

Bijdrager
    MarcoP

Nee, verkleinen zal niet meer van het kader in TV-beeld brengen. Als gaat verkleinen wordt je beeld kleiner en er omheen een zwarte rand.
    Groet
    Marco

Bijdrager
    TrendyFeestBeest

Oh, oké, bedankt voor het snelle antwoord. Dan doe ik maar gewoon voort hoe ik bezig ben.

Groet,
    Lien

Bijdrager
    Djmichel

Vergeet niet dat digitale tv’s enzo die buitenste rand wel gewoon laten zien…;) (althans…het zou een pixel kunnen schelen)

Bijdrager
    TrendyFeestBeest

Ah, hmz:) al die verschillende dingen ook, ik zal er maar beter aan wennen.

Bijdrager
    netfox