5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    janbertwedman

Final Cut Pro trager door externe hdd

Beste forumleden,
    Dit is mijn eerste vraag op OMT.
    Sinds kort merk ik dat FCP 6 trager reageert en meer dropped frames aangeeft wanneer ik een externe hdd heb aangesloten.
    Het betreft een WD MyBook,aangesloten via FW800.
    Het vreemde is dat deze schijf helemaal geen functie heeft binnen FCP,niet als scratch disk noch voor andere montage doeleinden,er staan uitsluitend muziek en fotobestanden op.Wanneer ik de externe hdd unmount met schijfhulpprogramma,dus niet fysiek,loopt alles weer als vanouds.Mijn FCP scratch disk is een tweede interne hdd.
    Heeft iemand enig idee of zou het slechts tussen mijn oren zitten?
    Bij voorbaat dank voor het mee denken!

Jan Bert.

Bijdrager
    menu

Misschien is de schijf nog niet geindexeerd voor zoeken/ timemachine, en begint osx daarmee als je hem aansluit. Dat merk je wel in performance.

Bijdrager
    janbertwedman

Ik denk dat je helemaal gelijk hebt menu,het probleem is verdwenen,ik kan de externe schijf aangesloten laten zonder performance verlies in FCP.

Bijdrager
    computer space

Heb je niet toevallig de werkmap van FCP gekopieerd staan als backup op de externe schijf. Daar gaat ie bij mij igg helemaal van flipplen (FCPX)

Bijdrager
    janbertwedman

Nee,er staat met opzet niets FCP gerelateerd op de externe,ik had hem gisteren opnieuw geformatteerd en daarom was ie aan het indexen denk ik.
    Ik gebruik hem ook niet als TM,puur alleen voor bestanden die nergens anders staan.
    Dank voor jullie feedback!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.