12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    kevkoptel

Final Cut Pro Preview Capture

Nu heb ik iets zeer raars in Final Cut hoor. Wanneer ik footage wil captureren werkt de device control wel maar ik krijg geen beeld door van de camera. Audo levels in Log and capture tonen de Line in van mijn computer. Dus ik krijg wel timecode maar geen beeld en kan dus ook niet capturen. Zeer raare situatie! Geluid heb ik dus ook niet.

iMovie herkent het beeld wel! Het is een gewone DV Pal 48kHz opname in 4:3.

Bijdrager
    Digilux

Yep,
    maak ik ook wel eens mee. FCP ziet dus even je input video niet. Gewoon even een andere capture preset kiezen, soms even fcp herstarten met deze nieuwe preset gewoon om de boel even te resetten en daarna weer opstarten met de juiste preset. Camera los halen en opnieuw aansluiten kan soms ook helpen. Wat ook kan helpen als je input en output gelijk zijn om even refresh AV divices te doen alt F12

Succes,
    Ronald

Bijdrager
    kevkoptel

Ik heb alles geprobeerd. Geluid krijg ik nu al wel van de DV bron. Beeld zero.

Bijdrager
    Digilux

Probeer even FCP op te starten met alleen de camera direct aangesloten op je fire wire ingang, dus even zonder andere apperaten ertussen. Zelfde verhaal, even wisslen van presets evt FCP herstarten etc. Een noodoplossing is om je pref. file weg te gooien (wel back-upen) maar dat heb ik sinds versie 4 niet meer hoefen doen.
    Ik ben nu twee weken offline( snowboarden in oostenrijk), misschien heeft iemand anders nog een goede raad?

Succes,
    Ronald

Bijdrager
    kevkoptel

Ik geraak hier echt niet uit!!!

Ik heb nu een test gedaan met een DCR-VX1000E en zelfde resultaat. ZOWEL OP MEN POWERBOOK ALS POWERMAC. Ik heb een andere firewirekabel geprobeerd en nada. Enkel device control krijg ik werkend. iMovie herkent toch beide camera’s.

Bijdrager
    kevkoptel

Ik heb een downgrade naar Final Cut Pro 4 geprobeerd. Deze crasht zodra ik Log en capture opstart :sealed:

Bijdrager
    postman

.prefs weggooien en fcp opnieuw installeren al geprobeerd?

Bijdrager
    Jvvleeuw

Quicktime opnieuw installeren, werkt voor 100% zeker!!

Bijdrager
    kevkoptel

Hahaha, ongelooflijk!!! Na al dat zoeken en proberen is de oplossing natuurlijk…. QUICKTIME HERINSTALLEREN :P

Nu wil ik wel eens weten waarom dit het zaakje plots oplost. :D

Bijdrager
    Jvvleeuw

Heeft te maken met de instellingen van FCP 5. Als je FCP5 installeert past ‘ie de settings van de bestaande Quicktime niet aan. Vandaar dat je na de installatie van FCP5 Quicktime opnieuw moet installeren voor een optimale werking.

Bijdrager
    postman
    ”Jvvleeuw”

Heeft te maken met de instellingen van FCP 5. Als je FCP5 installeert past ‘ie de settings van de bestaande Quicktime niet aan. Vandaar dat je na de installatie van FCP5 Quicktime opnieuw moet installeren voor een optimale werking.

Nog nooit van gehoort deze theorie, maar fijn dat het weer werkt allemaal.

Bijdrager
    Meneer Guggenheimer

Er zijn wel vreemdere zaken. Ik heb bijvoorbeeld een probleem met mijn decklik HD kaart. Die wil af en toe geen beeld uitsturen naar mijn monitor. FCP afsluiten, quicktime opstarten en dan weer FCP opstarten en het werkt weer. Niemand snapt het maar het werkt……..

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.