1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Q:

Bijdrager
    computer space

Final Cut pro onbruikbaar door Quicktime Error -50

Ik probeer wat 4K beelden van een D850 te monteren in FCP, en dit wissel ik af met verticale 1080p content van een D800 (zijn verticale screencaps van Pac-Man en zo) met links en rechts zwarte balken.

Kan alleen niks exporteren, ganse tijd Quicktime Error -50. Ook plek waarop de error optreedt lijkt willekeurig, niet bij een bepaalde timestamp.

Vreemd genoeg is op de achtergrond steeds ProTranscoderTool actief, dit is een uitvoerbaar Unix bestand binnen Final Cut Pro, en die staat regelmatig in activiteitenweergave op “Reageert niet”. Ook zie je daar dat het een 32-bits applicatie is binnen de 64-bit applicatie die FCP zelf is. Gaat die over de nek van de grote 4K bestanden?

Dat het aan schijf ligt lijkt me uitgesloten. Verse install op 1TB SSD met 1GB/s R/W en 950GB vrij.

Waar komen die errors door?

Zag een video waar iemand een soort “rode” tussenframes weghaalt om het probleem te verhelpen, maar die zie ik niet (of ik weet niet hoe je die zichtbaar maakt).

Nog iets opvallends: onder de tijdlijn staat soms een oranje streep. Ik heb met ook daarop sufgezocht, maar niemand op da interwebs kan blijkbaar uitleggen wat die oranje streep is.

Hij staat i.i.g. parallel aan de stukken waar die verticale video zit die gecropt en geschaald is.

Als ik het opgeef met FCP, kan ik dan op een of andere manier de montage overhengelen naar een andere videobewerker?

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.