13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Ian3

final cut pro naar wmv files?

Weet iemand hoe je het makkelijkste van final cut films wmv files kunt maken.
    Ik heb een soort gelijke vraag gezien maar die was al weer van een jaar geleden daar werd gesuggereerd sorensen compressione suite of cleaner 6 te gebruiken, maar wellicht is dit inmiddels weer achterhaald.
    Bedankt alvast Ian

Moderator
    unSOUND

WMV Studio kan het in ieder geval…

http://www.flip4mac.com/wmv_compare.htm

Bijdrager
    Ian3

Ja? wat bedoel je met studio? En hoe kan ik het zo krijgen dat ik het in FCP kan doen?

Bijdrager
    mvdenberg

even een citaat van de site:
    ‘…Flip4Mac WMV Player Pro allows you to import Windows Media video …’

Met dat programma kan je je montage dus exporteren naar WMV.

Bron: http://www.flip4mac.com/wmv_compare.htm

Moderator
    unSOUND

Kwestie van die plugin installeren, daarna verschijnt de optie WMV gewoon in het lijstje van exporteer-opties.

Bijdrager
    vanhaze

Nou, laten we er van uit gaan dat je niet een topic opent om een moderator dwars te zitten.

Rob.

Bijdrager
    Ian3

Hoorde net dat Flip4mac niet 100% betrouwbaar is.
    De beste optie om wmv files te maken = FCP films exporteren onp tape dan importeren op PC in windows movie maker die er dan weer een WMV file van kan maken??
    Voordat ik $50 uitgeef aan wmv studio wil ik natuurlijk wel zeker weten dat dit goed werkt. Trial versie werkte overigens goed voor (voor 30 sec).

Bijdrager
    Ian3

Toch maar WMV pro aangeschaft voor $50,-!!!! Als ik nu exporteer vanuit FCP duurt het meer als een uur om een filmpje van 4 minuten te exporteren als WMV file de uiteindelijke beeld kwaliteit is erg schokkerig en het bestand heel erg zwaar, ong. 240 mb.
    Iemand een idee hoe ik dit nog kan verbeteren? exporteren van quicktime files duren ook lang maar die bestanden zijn veel lichter en kwalitatief veel beter!

Bijdrager
    Ian3

Jammer dat er niemand reageert. Kennelijk weet er niemand raad met dit probleem!!
    Ik heb de films nu geexporteerd naar video tape. Ben naar een vriend met een Windows PC gegaan. Films geimporteerd in Window Movie maker. Weer geexporteerd als WMV files. Hele operatie was binnen enkele minuten gedaan nu zijn 4 min, films iets van 10 MB.
    Jammer dat ik ooit advies heb opgevolgd om dat Flip4mac programma aan te schaffen waar ik niks aan heb, behalve ergenis en 50 dollar armer!!

Bijdrager
    postman

van waar de drang om persé wmv te gebruiken? waardeloos formaat wmbt.

Moderator
    unSOUND

Er zijn zat mensen hier die zonder enig probleem exporteren naar wmv door middel van de plugin. Dat je niet het geduld kan opbrengen om je een beetje in de instellingen te verdiepen ligt dan ook niet aan het pakket….

Bijdrager
    sytsew

lan3, en eenieder in hetzelfde geploeter,

ik had hetzelfde probleem (hoe fcp-quicktime naar wmv), voor een klant, en liefst via ftp te verzenden omdat ie in het buitenland zit met een schootpceetje zonder cd-drive) en heb ook uiteindelijk flip4mac (studio) gekocht & toegepast- net een minuut geleden klaar. twee films, 2.5′ en 3′, resp 80 en 90 mb. Beide lopen wat irritant schokkerig, maar het plaatje is redelijk scherp gebleven.

Bedoeling was eigenlijk de films op full PAL-formaat te houden (768×576 ipv 352×288 bij mpg4 bijvoorbeeld) en toch klein te persen. Door het grotere ‘veld’ zou je dan relatief meer scherpte behouden bij grovere ‘blokjes’ (compressie-codec). (Want ze moeten eerst via internet en dan van een PC op een beamer…) Anders (en fout) gezegd: full-screen-mode zonder de compressieblokjes mee op te rekken. Omdat je schermveld hxb 2×2=4 keer zo groot is, blijf je natuurlijk altijd grotere files houden dan bij minder zware compressie op een kleiner schermformaat, maar alles onder de helft van de oorspronkelijke FCP-quicktime keur ik bruikbaar. (Maar liefst natuurlijk nog kleiner, want anders duurt duurt uploaden zo lang)

Het is me twee jaar geleden met Cleaner redelijk gelukt via een zelfgemaakte instelling van mpeg1 (video-cd met aangepast beeldformaat); nu heb ik het geld voor die app nog niet (ca 800E), dus moet ik het trucje heruitvinden op iets anders. (En toen kon ik het via cd-rom uitwisselen.) En niet overal kun je je schermgrootte los van je codec instellen.

Ik ben er nog niet helemaal uit, maar tot nu toe heb ik het volgende gedaan:

Tussenstap: exporteren uit via Quicktime-conversie met H.264-codec (zie options): dat levert alvast een kleiner formaat op, met het beste behoud van plaatje. 3′ van 620mb werd 245 mb, dat scheelt al.
    Maar nu heb je nog steeds quicktime nodig.
    En: het duuuuuuuuuuurt uren want die quicktime-conversie (die er zelfstandige Qt-mov’s van maakt in plaats van fcp-files) is zo potdikkie traag.
    (Trouwens: waarom? en worden fcp-qt-films inderdaad niet altijd herkend op systemen zonder FCP? misschien ben ik wel een gans- en gaat exporteren van een fcp uit Quicktime Pro veel sneller. Nog zoiets: waarom zuigt fcp zo ongelooflijk veel snelheid weg tijdens het rekenen, ik kon bijna niet meer surfen zeg!)

Vervolgens heb ik deze mov’s in Qt Pro geexporteerd met voornoemde flip4mac-plugin, tegen standaardinstellingen. (Ik had even geen bandje, tape en vriend met een pc en Movie Maker voorhanden.) Dat duurde weer anderhalf uur (voor een kleine 6 min totaal) en leverde het genoemde schokkerige resultaat. Maar het speelt in elk geval op die windowsplayer (die behalve zijn mooie strakke schermrandje mij ook niet kwalitatief kan bekoren, maar ja, klant vraagt ..)

Nu ik even door de mogelijkheden in die plugin (nu gewoon een optie in QTPro)blader, valt me op dat je ook als ‘presentation’ kunt exporteren, schermpje wordt dan 680×460- dat ga ik nog even proberen, met iets korts, want dat zal wel weer een half uur duren.

Maar er moet toch ook een mogelijkheid zijn om mpg4 qua scherm groot te houden? Of met mpg2 toch je audio binnenhouden en er een zelfstandige film van maken?

Wie weet meer voor de volgende keer..

twee nederlandsetalige plekjes voor dezelfde vragen:
    lexilyn.be/videoconversies, InterMactivity.be

Bijdrager
    sytsew

(even een update van het voorgaande:)

quicktime mov (op oorspronkelijk PAL-formaat
    via Quicktime Pro met flip4mac-plugin
    naar wmv geexporteerd (settings: presentation high):

kost voor 3min een half uurtje en maakt een filetje van 19mb
    -dat er veel beter (want minder schokkerig) uitziet dan dezelfde procedure met de standaardsetting. Nog niet zo mooi als aan quicktime, maar welzeker representabel en veel kleiner!

lan3, ik ben in elk geval blij dat mijn 42 euro voor flip4mac niet weggegooid blijkt.. :lol:

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.