4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    MvdM

[Final Cut Pro 5] Foute weergave transitions tijdens editen

Ik heb een klein filmpje in elkaar gedraaid met een paar transitions er in.
    Aan het begin van het filmpje ligt een afstandsbediening op tafel die ik met een transition laat verdwijnen. Verderop in het filmpje loop ik door het beeld en laat mezelf met een transition verdwijnen. Als ik op laatstgenoemde transition dubbelklik krijg ik bij de details van de transition de details van de eerste transition te zien. Je ziet daar dus ook de tafel met daarop de afstandsbediening. In het preview venster (rechtsboven) ziet het er overigens meestal wel goed uit, soms komen er echter wel vervormde beelden doorheen van het eerste stukje film, werkt heel lastig, maar na renderen is het wel goed. Ik heb FCP al opnieuw geinstalleerd maar het blijft niet goed gaan.
    Zie ook

Bijdrager
    kevkoptel

Ik heb moeite om te volgen :P

Bijdrager
    Djmichel

Ik bedacht me opeens… Eindigt dat clipje waar je de transitie onder wil abrupt in een ander stuk? Zoals eerst een stukje film en dan in dezelfde clip een stuk van een andere kamer. De transitie laat na het punt dat jij geknipt hebt het beeld nog even doorlopen. Dus je kan misschien de knip iets eerder zetten en bij het tweede stukje film iets later en dan nog een keer de transitie te zetten…dan zit je altijd safe met de transitie verloop…

Ik hoop dat ik het een beetje heb kunnen verwoorden…het is tenslotte vrijdag;)

Succes ermee!!!

Bijdrager
    Meneer Guggenheimer

Heb je genoeg lengte voor beide clipjes voor de transitie?

Anders zou je het clipje kunnen verlengen met bijvoorbeeld een reverse.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.