4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    fcpxuser

final cut pro 4gb ram

Hallo

Ik werk op een mac met 4gb RAM. Naar mijn gevoel gaat fcpx daar echt traag op. Bij bewerkingen met tekst in het beeld brengen of zwaarder moet fcpx heel lang laden of springt het af. Ik zou kunnen upgraden naar 8gb. Is dit de moeite? En vooral (ik ken er echt niks van), kan het ook aan andere dingen liggen (grafische kaart etc.)? Ev. zou ik ook (door twee computers te wisselen in huis), op een andere mac dus kunnen upgraden naar 16gb. Dit kost natuurlijk ook veel meer. Concreet dus: is het verschil tussen 4 en 8 goed merkbaar? Is het verschil tussen 4 en 16 nog echt véél groter?

Bijdrager
    TheBigZ

Of meer geheugen bijplaatsen zin heeft wordt uitvoerig uitgelegd in dit draadje.

Macs en Ram, veel gestelde vragen…

Bijdrager
    Hansi2124

Ik heb er in ieder geval veel plezier van dat ik van 4 naar 16GB ben gegaan (MBP).

Bijdrager
    fcpxuser

Dank jullie wel voor de hulp al!

Ik heb Activiteitenweergave ns geprobeerd, handig programmaatje! Bij ‘normale bewerkingen’ (mails, chrome, word etc) blijft er 1,73 gb ram vrij. Als ik echter fcpx open, daalt de vrije ruimte vd 4 gb naar minder dan 500 mb. Dit lijkt mij een groot verschil. Wil dit dan zeggen dat ik meer geheugen nodig heb?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.