10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    CharlesND

Final Cut Pro 10.2 kan geen AVCHD files lezen

Vanochtend FCP 10.2 geïnstalleerd (op Yosemite 10.10.3) en het is de software afdeling van Apple weer gelukt!

Met FCP 10.2 zijn H.264 niet meer te importeren van mijn Panasonic AF101 en oude projecten met H.264 files geeft alleen zwart beeld. Start ik een voor de zekerheid bewaarde versie van FCP 10.1.4 op dan werkt alles zonder problemen.

Zijn er meer mensen met dit probleem en/of een oplossing. Ik heb FCP al een keer verwijderd en opnieuw compleet geinstalleerd uit de Appstore, de combo-updater van 10.10.3 gedraaid en een keer safe opgestart. Dat hielp dus allemaal niet..

Bijdrager
    TheBigZ

Bijdrager
    Hansi2124

Heb je al de schijfbevoegdheden hersteld? Ik doe dat altijd voor én na een update…..

Bijdrager
    TheBigZ

Het gaat blijkbaar alleen bij bepaalde settings mis.

I just did a test. I recorded six different formats with my Panasonic AG-HMC40P – 1080p30, 1080p24, 1080i60, 720p60, 720p30 and 720p24.

1080p 30fps is the ONLY setting that does NOT work with FCPX 10.2 and Quicktime. And yes, this needs to be fixed ASAP.

Bijdrager
    Hansi2124

Maar aangezien men in Nederland doorgaans niet met 30fps filmt, zal dat toch echt niet de enige bug zijn…..

Bijdrager
    TheBigZ

@hans: Je wilt de mensen in Nederland die allemaal met 30fps filmen morgen niet bij je op de stoep hebben.:-D

Voorbeeld: de iPhone filmt, bij voldoende licht, in 30fps. Ook in NL.

Bijdrager
    Hansi2124

Nou, vooruit dan.;-)
    Maar de meeste profs filmen toch in 25p of 50p in Nederland……

Bijdrager
    TheBigZ

De meeste profs gebruiken al lang geen Final Cut Pro meer…:wink:

Bijdrager
    Hansi2124

Die zijn afgehaakt bij de 10.0-release. Maar we zijn nu al een aantal versies verder….
    Ieder z’n meug!8-)

Bijdrager
    OSXIvogelbekdier

…en inmiddels zijn we al een maand verder en nog steeds geen bugfix
    …zucht

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.