4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    SRV

Final Cut Express timecode

Beste..

Ik capture mijn DV in FCE. Alleen krijg ik regelmatig “timecode breaks” die er op de DV niet zijn. Zo mis in iedere keer stukjes videomateriaal. Is hier een oplossing voor? (anders maar binnenhalen via iMovie)

Geblokkeerd
    Anoniem

inladen zonder tijdcode?

Bijdrager

Final Cut Express maakt inderdaad om de 20 minuten een interval in de timecode.
    Zonder tijdcode inladen dus, gewoon een “Capture Now”.

Bijdrager
    Mac_Laurens

Kan ook zijn dat je, net zoals mij, een camera hebt die telkens de timecode terug op nul zet wanneer je een dag tussen de opnames op 1 tape laat of heen en terugspoelt en verder opneemt. Dit is bij de duurdere in te stellen op 1 continue tijdscode dacht ik. Wanneer je dan gaat batchen wordt het een hel, als je bv op 00:26:23 wil starten, kan het evengoed zijn dat hij in een 00:26:23 start die in feite een half uur verder staat op de tape. Als je veel van die timecode-resets op een tape hebt staan doe je best capture now… en het is dan dat ie wederom vervelend begint te doen door te zeggen dat er een timecode-break is wanneer ie over de 0-tijdcodes heenspringt. Dit heeft bij mij al geleid tot asyncrone captures.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.