17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    coenremmelts

Final Cut Express HD 3.5 op MacBook (zwart)

Hoi ik heb FCE HD 3.5 (Universal)
    op mijn MacBook (Zwarte)

Je hebt minimaal 512 ram nodig, dat zit er ook in, maar bij FCE zegt hij zodra ik wil importeren iets met “frames dropped”

Als ik kijk bij de instellingen kijk, zegt ie dat 259 mb ram 100% is.. Ik snap er niets van, er zit toch 512 mb ram in..

Hoe krijg ik mijn FCE aan het werk…?

Inactief
    Anoniem

Misschien komt het omdat je 80 MB van het ramgeheugen neemt voor het videogeheugen…
    512-80 = 432 mb = te weinig….
    1Gb nemen?

Bijdrager
    DeMaccer

Ik denk niet dat het daaraan ligt. Ik heb er 2 GB geheugen in zitten en ik krijg ook “frames dropped”en kan mijn film niet importeren.
    Ik zou het ook graag willen weten hoe ik het kan oplossen.

Bijdrager
    Xenophon

Bij het capturen van video komt het vooral aan op snelle harde schijven, minstens 7200 rpm of sneller. Ik denk dat een laptop op dat vlak vooral steken laat vallen.

Bijdrager
    DeMaccer

en mijn iMac en MacBook Pro dan?

Bijdrager
    Triumph

Die beide heb ik ook en geen last van dropped frames met FCP5.1.1 en FCE3.5

Bijdrager
    kempovic

je kan proberen bij de instellingen ‘melding van dropped frames’ uit te zetten.
    dan gaat ie er gewoon over heen.

kijk verder of alle instellingen (pal) goed staan.

Bijdrager
    JP

Dropped frames kan meerdere ookzaken hebben.

Niet doorlopende time code etc.etc.

Zoek eens op dit Apple forum.

http://discussions.apple.com/forum.jspa?forumID=936

Vaak is hier wel een oplossing te vinden, althans dat is mijn ervaring.

Bijdrager
    mvdenberg
    ”Xenophon”

Bij het capturen van video komt het vooral aan op snelle harde schijven, minstens 7200 rpm of sneller. Ik denk dat een laptop op dat vlak vooral steken laat vallen.

Daar ben ik het niet helemaal mee eens: hoe sneller je schijf, hoe beter.
    De mac mini G4, die ik zelf heb, heeft een schijf van 4200 toeren. Hiermee kan ik prima video capturen binnen final cut 4.5 HD.
    En wat te denken van al die iLife pakketten die ook standaard zijn op iBooks/mac mini’s? Binnen iMovie ook zonder problemen capturen op een 4200 toerenschijf.

@Avrilfan.nl:
    In het overzicht zie je dat 100% gelijk is aan 259Mb ram geheugen. Zoals er al gezegd is gaat er van je 512Mb ram 80Mb af voor je videokaart. Verder neemt OSX ook een groot deel van je geheugen weg. Final cut kan nu daarom nog maar 259Mb gebruiken. En dat is niet veel.

Bijdrager
    coenremmelts
    ”kkemperman”

je kan proberen bij de instellingen ‘melding van dropped frames’ uit te zetten.
    dan gaat ie er gewoon over heen.

Dit ga ik later eens uitproberen

Op onze iMac G5 staat FCPro 5 en DAAR heeft hiji het ook niet over dropped frames

en wat ik ook zo stom en raar vind is het alles moeten renderen
    tewrijl ze op de site van Apple beweren dat je alles in Realtime kan bekijken
    ik snap dat ingewikkelde filters gerenderd moetenn worden maar simpele dingen als twee beelden naast elkaar zouden toch niet gerenderd hoeven te worden

Bijdrager
    mvdenberg

Dat klinkt niet goed.
    Probeer eens in iMovie iets in te laden en dit dan op de tijdlijn te zetten. Eventueel met een effectje erop. Hoe gaat dat?

Bijdrager
    coenremmelts

ook bij iMovie gaat hij effecten toepassen/renderen/uitrekenen

Bijdrager
    patjo

Dat uitzetten betreft alleen de mélding dat er frames gedropt zijn. Kortom: je krijgt niet meer te zien dat het gebeurt, maar er worden nog steeds frames gedropt, en dat heeft een reden. Timecode breaks kunnen die reden zijn, maar ook een slechte firewire kabel (bij het capturen), onvoldoende beschikbaar geheugen, een te volle schijf, een niet-dedicated schijf (dus je hele systeem, al je programma’s en je documenten staan op de schijf waarop je ook je video op zet) of verkeerde capture-instellingen.

Let bij dat laatste vooral op dat je het geluid niet op een hogere bitrate probeert te capturen dan waarin het op je tape staat. Kortom, als je een camera met 8-bits geluid op 32.000 khz hebt, moet je capture-instelling in FCE hetzelfde zijn, en niet bijv. 16 bits en 48.000 khz.

De MacBook zou FCE aan moeten kunnen, dus daar ligt het niet aan. Zelfs FCP schijnt er op te draaien, hoewel dat door Apple niet wordt aanbevolen. Negeer dropped frames dus niet – je geluid en beeld gaan er bijvoorbeeld uiteindelijk asynchroon door lopen of je krijgt crashes – maar probeer het probleem écht op te lossen.

Bijdrager
    matsoftmac

Nee, dit probleem had ik ook. Je moet even boven in het menu op: Use setup doen of zoiets, en dan moet je Pal kiezen. Als je dit doet komt die melding niet meer, en kan je gewoon inladen.

Bijdrager
    mvdenberg

@ matsoftmac: hmm… dat weet ik zo net nog niet of het hier aan ligt: de topicstarter heeft dit probleem ook in iMovie. Misschien is het een slechte firewire kabel?

Bijdrager
    kempovic

Patjo,
    ik ben het met je eens dat het beter is het niet te negeren.
    maar als je op een gegeven moment veel geprobeerd hebt, en je loopt steeds stuk op 1 dropped frame, en het is niet van cruciaal belang voor je film. Lekker negeren.

Bijdrager
    coenremmelts
    ”matsoftmac”

Nee, dit probleem had ik ook. Je moet even boven in het menu op: Use setup doen of zoiets, en dan moet je Pal kiezen. Als je dit doet komt die melding niet meer, en kan je gewoon inladen.

dit heeft mijn probleem verholpen

bedankt

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.