6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    iNico

Final cut express HD 3.5

hallo

jah ik wil graag Final cut express HD 3.5 kopen maar heb nog een aantal vraagjes voor degene die dit ook hebben

1) werkt het op een intel iMac met 2.16 GHZ
    2) zijn die effecten die ze voorstellen op apple.com ook echt zo goed en makkelijk te gebruiken
    3) kan je daar eender welke film op zetten dus ook filmpjes die je met een gsm of een fotocamera hebt gemaakt(die van de foto camera kan ik converteren naar mp4) of moeten dat echt HD-filmpjes zijn
    4) is het het geld waart (±€300)

5) wat vonden jullie ervan?…

alvast bedankt

Bijdrager
    Sal

2) zijn die effecten die ze voorstellen op apple.com ook echt zo goed en makkelijk te gebruiken. > wel goed maar mischien moeilijker dan je verwacht? in promotiefilmpjes ziet alles er altijd makkelijk uit.
    3) kan je daar eender welke film op zetten dus ook filmpjes die je met een gsm of een fotocamera hebt gemaakt(die van de foto camera kan ik converteren naar mp4) of moeten dat echt HD-filmpjes zijn > volgens mij kun je er alles mee montern wat je met quicktime kan afspelen.
    4) is het het geld waart (±€300) Ja maar voor iemand van 14 lijkt het me mischien nog een beetje overkill? Voor homemovie’s is iMovie ook heel goed. Maar als je serieus wil gaan monteren en je je beperkt voelt door iMovie dan is FCE wel de volgende stap lijkt me.

Bijdrager
    Dick de Roos

iNico schreef:
    hallo

jah ik wil graag Final cut express HD 3.5 kopen maar heb nog een aantal vraagjes voor degene die dit ook hebben
    Eh……. ik heb FCE HD 3.5 niet maar ik ken het programma wel. Mag dat ook?

1) werkt het op een intel iMac met 2.16 GHZ
    Ja

2) zijn die effecten die ze voorstellen op apple.com ook echt zo goed en makkelijk te gebruiken
    Ik weet niet welke effecten je bedoeld, maar ik kan wel zeggen dat ze te gebruiken zijn. Of dat makkelijk is, lijkt me niet, want je zult eerst moeten leren hoe het programma werkt. Daarna is het wel makkelijk

3) kan je daar eender welke film op zetten dus ook filmpjes die je met een gsm of een fotocamera hebt gemaakt(die van de foto camera kan ik converteren naar mp4) of moeten dat echt HD-filmpjes zijn
    Als die filmpjes op de harde schijf staan en ze in een bestand komen die FCE kan lezen, ja. Het hoeven natuurlijk geen HD-filmpjes te zijn. Ook gewone DV-beelden kunnen worden bewerkt. En waarschijnlijk ook de telefoonbeeldjes, maar dat weet ik niet.

4) is het het geld waart (±€300)
    Ik vind van wel. Zeker gezien de mogelijkheden. Maar die moet je dan wel benutten.

5) wat vonden jullie ervan?…
    Waarvan? Van jouw vragen? leuk!

alvast bedankt
    Graag gedaan:)

Bijdrager
    MacTS
    ”iNico”

ik wil graag Final cut express HD 3.5 kopen

Heb je al eens gewerkt met iMovie? Zo niet, dan zou ik dat eerst eens proberen. Als je daar goed mee kunt werken en je wilt meer, dan is upgraden naar FCE zinvol. Op jouw iMac zal dit goed werken, maar zorg voor voldoende RAM.

Bijdrager
    iNico

jah ik werk al heel veel met iMovie dat is zo ongeveer het meest gebruikte programma van mijn computer en omdat ik daar niet genoeg me heb wil ik FCE kopen en ik heb 2Gig ram is dat voldoende?
    wan upgraden naar 3Gig ram kost dat niet mega veel (heb ik maar een ergens gelezen want ik vind er niet veel over)

Bijdrager
    reposte

Upgraden naar 3GB is leuk als je binnenkort jarig bent en een reepje ram kunt vragen. Maar 2 is ruim voldoende.

Hoewel het altijd is met video: hoe meer geheugen hoe beter (vanaf 2GB lees: comfortabeler)…

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.