11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    lunapics

Final Cut Express en Sony HDR HC1EK

Hallo,
    FCE wil maar niet de beelden van mijn Sony HDR HC1EK capturen.
    (Geen timecode en het apparaat moet in VCR mode staan en dat doet hij)
    Soms kan ik 10 seconden capturen en dan houdt FCE er mee op.
    Heeft iemand een idee?
    Bedankt

Bijdrager
    mvdenberg

In mijn windows tijdperk heb ik dit soort dingen wel eens gehad door een slechte firewire kabel.
    Kun je wel captureren met iMovie?

Bijdrager
    lunapics

Ik heb geen imovie, echt waar.

Bijdrager
    mvdenberg

Hmm.. dat is jammer. Misschien zou het kunnen helpen om de nieuwste Final Cut updates te downloaden?
    En anders iemand met je camera bezoeken om te kijken of het bij die persoon wel werkt.

Bijdrager
    Pro_edit

Ik zie je camera niet bij de lijst van compatible devices staan ??

http://images.apple.com/finalcutexpress/pdf/FinalCutExpress_3.0_Qualified_20060303.pdf

Bijdrager
    lunapics

Lag Macosx er nu even uit of ligt het aan mij?
    Het duurde een eeuwigheid voor dat de pagina’s weer werkten.

Afijn,
    Hartelijk dank voor de antwoorden. Mijn camera komt wel voor op de lijst (HDV camera’s Sony HDR-HC1) en het kabeltje is ook prima want ik gebruik ook een DAC 100 (voor mijn televieverslaving) en of ik nu direct met firewire of de Dac werkt hetzelfde (niet) resultaat.
    Mijn tv signaal via de Dac ziet FCE wel.
    Ik heb ook een Sony GV D1000 (nee niet vloeken) dv minivideorecorder en deze wordt ook niet gezien door FCE (zelfde Verhaal).
    Vreemd toch?

Bijdrager
    Pro_edit

dit is het enige wat ik nog heb kunnen vinden, hoop dat je er wat aan hebt.

Quote:
    Originally Posted by ladkison
    Just bought an HC1 (my first ever video cam) and am having problems uploading my first bit of footage to the computer. I have a Mac Powerbook G4 loaded with Final Cut Express HD. The camera is connected with a Firewire (4 pin to 9 pin) and the camera is in Play/Edit mode. I assume the camera should appear on my desktop as a drive or device, which it is not. Can anyone just walk me through the upload process step-by-step? …..
    Christian

Hi there, I have a HC1 along with a G4 PB and a G5 iMac. When you connect the HC1 to the PB you will not see anything on the desktop – the only place you will see it is in iMovie, FCE or FCS etc.,

To connect try the following (sorry I have FCS rather than FCE but it should be similar).

1. Connect up with firewire cable
    2. See page 76 on your HC1 manual for settings but it should be VCR – HDV i.Link Conv OFF.
    3. Open FCE
    4. Go to Easy Setup
    5. Select the HDV option – mine has a Sony HDV setting but FCE might be slightly different. You might have to select the Apple Intermediate Codec

Now you might need a few tweeks but you should be there. Click on the File menu then Log and Capture and, fingers crossed, you will see some footage.

Bear in mind that the PB is a tad slow for HDV. The HD also spins much slower than a desktop. Render times might be very long so keep to basic editing and leave scrolling titles for another day or you will be there for hours and hours!

Getting the footage back is another issue to but try print to video and see how it goes.

Best of luck,

Bijdrager
    lunapics

Ik denk dat dit het antwoord is (wordt) Helaas kan ik morgen pas goed kijken, ik moet weer eens uit eten :)
    Alvast bedankt!!!!!! :wink:

Bijdrager
    mvdenberg

… en dat op 86 jarige leeftijd! :D

Bijdrager
    lunapics

Alles werkt nu perfect.
    Hartelijk dank!!! :D :D :D

Bijdrager
    Annunaki

Hm, deze info zal straks nog van pas komen. Zopas mijn splinternieuwe HDR-HC1E ontvangen. Dit weekend ook eens proberen om het een en ander in Final Cut Studio te krijgen:-)

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.