7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    gIzMo01

Films vs iTunes

Beste,

Zoals de meeste krijg ik regelmatig films van vrienden of download ik zelf wel eens en youtube filmpje.
    Nu is mijn vraag of jullie een volledig programma kennen, dat bijna alles kan overzetten zodat het geaccepteerd wordt in Itunes.

Zodat ik eigenlijk al mijn films/muziek via iTunes kan beheren en ik niet Muziek via iTunes moet doen en de Films nog eens via een ander programma, ik wil dit ook graag zodat ik snel alles kan bepalen wat op mijn iPhone/iPad komt.

Alvast bedankt,

Michael

Ps; ik heb al op het forum/google gekeken en ik kan heel wat vinden, maar geen werkend/volwaardig/gratis programma:-(

Bijdrager
    KarelWillem

Handbrake

Gratis, presets voor Apple TV e.d., en accepteert vrijwel alles.

http://handbrake.fr/

Bijdrager
    Gastje01

http://www.onemorething.nl/2010/11/opvolger-visual-hub-tijdelijk-gratis/ is wellicht ook een optie? Gratis te downloaden t/m maandag.

Bijdrager
    1984

MPEG Streamclip 1.9.2 daar kun je gelijk al je films mee exporteren naar mpeg-4 (gratis)

Bijdrager
    KarelWillem

Zo zie je maar: 3x een voorbeeld van een mooi en gratis pakket.

Dat Google’n is nog niet iedereen gegeven.:wink:

Bijdrager
    Gloaming

Ik gebruik al een tijdje VideoMonkey. Het is een implementatie van het oude VisualHub. Wat VideoMonkey ideaal maakt voor iTunes is dat het de mogelijkheid biedt om video’s automatisch van tags te voorzien. Hierbij maakt het gebruik van The Movie Database en The TV Database om informatie te vinden voor je video.

Hoewel ik nooit problemen heb gehad met VideoMonkey, heb ik op MacUpdate slechte reviews gelezen. Deze is hier met 2 sterren beoordeeld. In vrijwel alle gevallen betreft het problemen met het converteren van video’s.

Jou vraag betreft het converteren van video’s, waarop geen advies kan geven. Maar wil jij de tags hiervan zo volledig mogelijk hebben in iTunes, dan beveel ik VideoMonkey aan. Het is mogelijk om video’s alleen van tags te voorzien.

Ik heb neurotisch en beveel VideoMonkey aan. :thumbsup:

Bijdrager
    sjonnie

Voor youtube gebruik ik clipgrab.
    Lekker simpel programmaatje.
    Je sleept de url van het filmpje dat je wilt hebben naar Clipgrab.
    Vervolgens gaat (afhankelijk van wat je instelt) Clipgrab het downloaden als origineel, mpeg4, wmv, OGG theora, mp3 of OGG vorbis en zet het in de door jou vooraf ingestelde map.
    Hij pakt automatisch de hoogste kwaliteit als de video in meerdere formaten beschikbaar is.
    Daarna de film of mp3 (of beide) importeren in iTunes en klaar is Kees.
    De interface is zo simpel dat zelfs mijn demente oma het zou kunnen instellen.
    Het enige minpuntje (maar da’s een hele kleine) is dat er heel af en toe een filmpje bij zit dat itunes niet kan afspelen (maar da’s echt maar zo af en toe.).
    Die gooi ik dan in handbrake en klaar.
    http://www.clipgrab.de

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.