4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    lord anubis

films voor op TV overzetten

Het zijn eigelijk meerdere vragen over meerdere kleine ergernissen. Het werkt, maar niet ideaal. Dus graag jullie gedachten of methoden.

Wat ik heb
    Samsung TV D6500 met Plex (vuze is ook zichtbaar ).
    Humax iCord sat ontvanger ( neemt op in TS met htm meta data files )
    Gigabit netwerk en switches.

Nu kopieer ik de films, series en F1 naar een USB stick en gebruik Xilisoft Video Converter Ultimate 7 om de reclame er uit te knippen en de start en einde te bepalen.
    Dan zet ik dit om naar mkv.
    Hernoem het handmatig dan naar het Plex naamgeving, en plaatst het naar de schijf van series of de schijf voor films. Plex Server streamt het naar de Plex app op de tv, via local ethernet netwerk. Via wan werkt het ook maar zelfde resultaten.
    Allemaal niet zo spannend, maar…

1.
    Ik denk dat de acties korter of minder kunnen.
    Volgens mij moet er toch een app zijn die de ts container direct omzet naar mkv. Zoiets als GDSMux, maar dan voor mac?
    Nu, zie punt 2, wordt het bestand alleen maar groter. F1 ts opname was iets van 4Gb en nu 10Gb.
    Plex-server zou TS bestanden moeten streamen? Mijn plex op TV herkent de .ts bestanden niet. Ik las dat sommigen succes hebben en anderen niet. Iemand suggesties?

2. Het knippen en samen voegen van film delen is iets wat werkt maar het het is een gedoe met Xilisoft,
    …. — de aangehaalde ergenissen verwijderd om het leesbaar te houden —

Beetje spijt dat ik het gekocht heb.
    Wat gebruiken jullie waarvan je zegt, dit werkt goed en soepel. iMovie, FCP?

Alvast bedankt

Geblokkeerd
    Bento

films voor op TV overzetten

films voor op TV overzetten, films voor op TV overzetten, films voor op TV overzetten
    Films voor op tv overzetten. Ik heb de titel nu meer dan vier keer gelezen en begrijp er geen snars van. Wil je films voor de tv zetten? DVD doosjes bedoel je? Dan zie je een stuk van de tv wellicht niet. Lijkt me niet handig. Of wil je flms op de tv zetten. Vallen ze er niet af dan?

lord op 02 augustus 2012

Het zijn eigelijk meerdere vragen over meerdere kleine ergernissen. Het werkt, maar niet ideaal. Dus graag jullie gedachten of methoden.

Wat ik heb

Samsung TV D6500 met Plex (vuze is ook zichtbaar ).

Humax iCord sat ontvanger ( neemt op in TS met htm meta data files )

Met TS bedoel je video_TS?
    Gigabit netwerk en switches.

Nu kopieer ik de films, series en F1 naar een USB stick en gebruik Xilisoft Video Converter Ultimate 7 om de reclame er uit te knippen en de start en einde te bepalen.

Van waar kopieer je de films Wat is je bron? En waarom zet je de films op een usb stick?

Dan zet ik dit om naar mkv.

Hernoem het handmatig dan naar het Plex naamgeving, en plaatst het naar de schijf van series of de schijf voor films. Plex Server streamt het naar de Plex app op de tv, via local ethernet netwerk. Via wan werkt het ook maar zelfde resultaten.

Allemaal niet zo spannend, maar…

1.

Ik denk dat de acties korter of minder kunnen.
    Probeer eens Handbrake.

Volgens mij moet er toch een app zijn die de ts container direct omzet naar mkv. Zoiets als GDSMux, maar dan voor mac?Probeer eens Handbrake.

Nu, zie punt 2, wordt het bestand alleen maar groter. F1 ts opname was iets van 4Gb en nu 10Gb.
    Wat is F1?

Plex-server zou TS bestanden moeten streamen? Mijn plex op TV herkent de .ts bestanden niet. Ik las dat sommigen succes hebben en anderen niet. Iemand suggesties?

2. Het knippen en samen voegen van film delen is iets wat werkt maar het het is een gedoe met Xilisoft,

Doorspoelen is minder werk dan knippen.
    …. — de aangehaalde ergenissen verwijderd om het leesbaar te houden —

Beetje spijt dat ik het gekocht heb.
    Berouw komt na de zonde.

Wat gebruiken jullie waarvan je zegt, dit werkt goed en soepel. iMovie, FCP?
    Probeer eens Handbrake. Films met reclame kijk ik bijna niet. En als ik ze kijk spoel ik ze snel door tijdens de reclame of ik ga even wat te drinken inschenken. Reclames er tussen uit halen is mij te veel werk.

Alvast bedankt

Graag gedaan.

Bijdrager
    lord anubis

Je bent leuk Bento. Het is gooeed, ga maar even naar MacDonalds.

ts is eh ts en is hier op het forum is menig keer aan gehaald dat het geen VIDEO_TS is.
    Transport stream (TS, TP, MPEG-TS, of soms ook M2T)

Waarom USB stick? Om ze van de iCord naar de computer over te zetten. Ach das waar je weet niet wat overzetten is.

F1, staat bekend als Formula1.

Koffie wordt gebracht ;-P
    En ik vind het irritant als er een spannend stukje bezig is en dan ineens reclame.

Handbrake, doet niets meer dan alleen converteren, en volgens mij had ik ergens gelezen dat TS ook een container is die gewoon omgezet kan worden naar MKV. Bij het converteren wordt het bestand zo groot.

Zal eens kijken met

ffmpeg -i film.ts -c copy film.mp4

en dan kijken of mkv ook werkt

Bijdrager
    KarelWillem

Het blijft een heel lang en warrig verhaal.
    Daar mag ik Bento in gelijk geven.

.ts zet je snel met Handbrake om.
    Waarin is niet zo heel interessant.

Die reclames er uit knippen is en blijft natuurlijk een gedoe.
    Maar dat zou na omzetting door Handbrake zelfs met Quicktime redelijk makkelijk moeten kunnen.
    Opnieuw bewaren in Quiktime, en klaar ben je.

Dus:
    – .ts op Handbrake
    – Omzetten naar .mp4
    – Knippen in Quicktime
    – Opnieuw bewaren

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.