6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Horloge

Films via externe harde schijf naar Apple tv

Mijn broer heeft wat films die hij voor mij op een externe harde schijf wil zetten,zodat ik ze kan bekijken op mijn Apple tv.
    Hij heeft een Windows computer en ik dus een Macbook pro
    Als hij die films op de externe harde schijf zet kan ik ze dan via de externe harde schijf op mijn Macbook pro zetten.
    Of is daar speciale software voor nodig

Bijdrager
    ernestvdh

hi,
    als de harde schijf voor windows als mac is, kan je gewoon de schijf delen in je netwerk en kan je de betreffende map delen en dan gewoon afspelen met je apple tv.
    je moet wel echter de films importeren in itunes, zodat je die dan in apple tv kan kijken.

de files zijn dan m4v of mp4.

succes.

ernest.

Bijdrager
    ernestvdh

om je films in itunes te kijken moet je ze wel eerst converteren naar m4v of mp4 , ik doe dat met video converter voor mac, video converter voor mac

Bijdrager
    Horloge
    Bijdrager
    ernestvdh

Ja schijf is geschikt. Bedenk wel dat als je de schijf voor films gebruikt, hij redelijk snel bol zit, een dvd5 heeft al 4.7 gb een mkb of blue ray heeft al héél.wat méér gb.
    Muziek gaat iets minder hard, afhankelijke welk bestands formaat je gebruikt,mp3, flac of eac, de laatste 2 zijn grotere bestanden maar wel aanzienlijk beter in kwaliteit.

Succes,
    Ernest.

Bijdrager
    Horloge

thx voor reacties schijf is gekocht

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.