10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Lennie91

films van Macbook Pro naar TV afspelen

Hi,

ik ben een noob wat dit betreft, maar ik wil graag films van mn Macbook Pro (13 inch, Mac os X, uit 2012), op mn tv (sharp lc-22le240ex) af laten spelen. Nu las ik op wat forums dat, films op tv via macbook pro kijken kan via een Mini DVI naar HDMI adapter, dus heb ik een third-party gekocht. Nu heb ik de DVI naar HDMI kabel binnen, en (via mn HDMI kabel) aangesloten op de tv, maar zowel m’n tv als mn Macbook Pro herkennen niets. Heb al bij systeeminstellingen>beeldschermen gekeken, maar hij detecteert niets en de tv geeft ook niet aan dat er een hdmi is aangesloten.

Daarnaast heb ik ook een display-scherm van mn computer met HDMI-aansluiting. Valt het daar eventueel wel op aan te sluiten? Ook hier detecteren zowel m’n macbook als de display elkaar nu niet.

Heeft iemand enig idee, waar dit aan kan liggen, en/of hoe het op te lossen valt?

thanks alvast!

Lennie

Bijdrager
    MacTS

Het is dat je de adapter al gekocht hebt, maar had je ook al aan een Apple TV gedacht? Veel handiger dan dat gedoe met een kabel en de MBP kan gewoon op zijn plek blijven. Werkt bovendien ook met je iPhone/iPad waardoor de functionaliteit nog veel groter wordt. Zou absoluut niet meer zonder kunnen.

Bijdrager
    wannesschyvinck

Inderdaad ik zou geen gedoe met draden meer willen ! Apple TV is de oplossing. Is wel een (kleine?) investering maar die zul je je zeker niet zal beklagen.

Voor jou vraag heb ik geen idee hoe dat zou komen

Bijdrager
    wouter57

Een sticky van 8 GB een schoon filmke erop en plug het achter in je TV. Kost niets en is zo gepiept.

Bijdrager
    Frank Visser

Zojuist 2 weken geleden hetzelfde gedaan. Alleen dan vanaf mijn 27” iMac.
    Ik heb een mini display port to HDMI kabel gekocht voor 20,- en gewoon een 5 meter HDMI kabel. werkt PERFECT!
    Wel een goed stekkertje gekocht die zowel out als input heeft? En vergeet je TV niet op een goed AV kanaal te zetten;-)

Bijdrager
    Vluggie

Inderdaad gewoon Apple TV aanschaffen.
    Ik deed het ook eerst via HDMI. Je moet dan eerst HDMI aansluiten, beelscherm aanpassen, geluidbron selecteren, filmpje in mediaplyer laden etc…

Een heel gedoe. Nu laad ik mijn films in Itunes en dan gebruik je Apple TV als media player. Ook voor muziek en foto’s.

Leuk kadootje voor de kerst zou ik zeggen.

Bijdrager
    MacTS
    Vluggie op 06 december 2013

Nu laad ik mijn films in Itunes

Zelfs dàt hoeft niet meer. Download ‘Video Stream’ op je Mac en iOS-apparaat en je streamt álles zonder converteren. Met je iOS-device bedien je dan het geheel.

Bijdrager
    hokkie

PlexConnect rules!

Bijdrager
    AdvanDongen

Ik gebruik Beamer om te streamen naar mijn AppleTV

Bijdrager
    KarelWillem

Hier gaat ook vrijwel alles via Beamer.

En voor je iPhone, iPod of iPad heb je het gratis Air Playit wat erg handig kan zijn.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.