21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    OMT-fan

films van ipad naar SD kaart

Ik heb een 10,5 inch 64Gb iPad Pro.
    Daarvan is nog 35Gbruimte beschikbaar.
    Nu wil ik de mogelijkheid hebben om films die met de iPad worden opgenomen over te zetten naar een SD kaartje, waardoor ik ruimte maak voor een nieuwe filmsessie. Ik heb (op dat moment niet een Mac ter beschikking).
    Ik heb de adapters naar SD en HDMI, zie foto.

Hoe kan ik de bestanden naar de SD kaart kopiëren?

Bijdrager
    KarelWillem

Hoe kan ik de bestanden naar de SD kaart kopiëren?

Niet?

Bijdrager
    McPim

Kan inderdaad niet.

Moderator
    Mac Daddy

Het kan wel, maar niet met de dongles die je laat zien. Ik geloof dat die specifiek bedoelt zijn om juist je volgeschoten SD kaartje naar je iPad te kopieren. Als backup, of uiteraard om een SD kaartje leeg te maken.

Ik begrijp dat je dus een vers nieuw iPad Pro model hebt. En je bent dus van plan om daarmee veel te filmen? Dan zou mijn advies zijn om hem direct om te ruilen voor een 256GB versie. Dan heb je niet iedere keer de stress van een iPad die net weer vol is als je net iets moois wilt filmen.

Als je toch bij je 64GB model wilt blijven, dan zou ik eerder je opgenomen materiaal overzetten naar een computer. Als je veel onderweg bent en je hebt geen laptop? Dan zou een Verbatim MediaShare Wireless een oplossing kunnen zijn. Met dat apparaat kan je wegschrijven op een SD kaart of nog beter, op een portable HDD.

Bijdrager
    McPim
    Mac op 05 juli 2017

..maar niet met de dongles die je laat zien.

Dat bedoelde ik uiteraard met ‘kan niet’.. De Verbatim van Mac Daddy is een oplossing, of dit bijvoorbeeld:

https://www.macrumors.com/review/sandisk-ixpand-usb-3/
    https://www.sandisk.nl/home/mobile-device-storage/ixpand

Bijdrager
    Tons

Wanneer U een USB stick met WiFi van SanDisk aanschaft dan kunt U draadloos Uw filmpjes overzetten. Ook kunt u een mobiele harde schijf van lacie fuel nemen. Werkt hetzelfde.
    Succes

Bijdrager
    OMT-fan

Mmm vind het eigenlijk onverteerbaar van Apple.
    Zo bijzonder is mijn wens toch niet

Ik volg ‘daddy’ en ruil de iPad voor een 256Gb

Bijdrager
    flierefluiter

Installeer de dropbix app en zet automatische camera uploads aan.

Elke foto of film die je met je iDevice maakt gaat automatisch naar je dropbox en kun je daarna weer verwijderen van je iDevice. Foto of film staat dan in je dropbox in de cloud.

Moderator
    Mac Daddy

Wel een beetje. SD kaarten worden over het algemeen gebruikt voor camera’s. Ze worden, over het algemeen, gebruikt om foto’s of footage mee op te nemen. Vandaar dat Apple ook een dongle heeft gemaakt om materiaal van een SD kaart af te laden. Dat neemt niet weg dat een SD kaart 1 van de vele manieren van flash storage is en je kan er net zo goed vanaf lezen als erop schrijven, maar Apple wilt soms dingen op een bepaalde manier.

Bijdrager
    KarelWillem
    flierefluiter op 05 juli 2017

Installeer de dropbix app en zet automatische camera uploads aan…

Ja, fijn idee als je net een 4K film van een kwartier hebt geschoten, en je bent onderweg zonder WiFi.;)

Bijdrager
    flierefluiter

Hahaha ja idd.

Maar als TS van plan is om 15 min te filmen op 4K met z’n iPad heeft TS denk ik een ander probleem.

Redelijk onhandig om dit met een iPad te doen toch?

Misschien beter om een camera of iPhone te gebruiken hiervoor?

Bijdrager
    mowat

Ik gebruik een iCobra usb naar lightning stick om allerelei bestanden van de ipad naar mijn mac of naar mijn windows PC over te zetten en vice versa. Werkt perfect. En is bovendien een uitbreiding van 64 GB bij mijn iPad.

Moderator
    Mac Daddy

De nieuwe iPad Pro heeft dezelfde camera als de iPhone 7. Het, letterlijk, grote verschil is de veel grotere viewfinder. Persoonlijk zou ik ook een iPhone verkiezen, maar ieder zijn tool.

Maar OMT-fan gaf al aan dat ie zijn iPad gaat omruilen. Opslagprobleem opgelost en geen online verbinding of externe opslag ervoor nodig.

Bijdrager
    KarelWillem
    flierefluiter op 05 juli 2017

…Maar als TS van plan is om 15 min te filmen op 4K met z’n iPad heeft TS denk ik een ander probleem.

Redelijk onhandig om dit met een iPad te doen toch?…

Daar is het statief voor uitgevonden.

Sleutelbeheerder
    Night

Gewoon met Airdrop de filmpjes naar je Mac sturen en dan naar een SD kaart (Als de SD kaart alleen een ‘transportmiddel’ naar je Mac is, kan je het kopiëren naar je SD kaart uiteraard achterwege laten)

Bijdrager
    McPim
    Night op 05 juli 2017

Gewoon met Airdrop de filmpjes naar je Mac sturen

Het ging er nou net om dat er géén Mac beschikbaar is in dit verhaal…

Bijdrager
    McPim

Vast wel. Maar het probleem was al opgelost :wink:

Mac op 05 juli 2017

Maar OMT-fan gaf al aan dat ie zijn iPad gaat omruilen.

Moderator
    Mac Daddy

Heb je het hele topic gelezen Night? Hij gaat de iPad omruilen voor een 256GB model. Uiteraard is er dan nog altijd kans dat ie vol raakt, maar zolang hij zijn footage af laadt naar een computer, is de kan vele malen kleiner.

Sleutelbeheerder
    Night

Dan is het nog steeds fijn om te weten of je überhaupt materiaal op een SD kan plaatsen lijkt me. Al is het alleen maar om materiaal makkelijk te kunnen uitwisselen.
    (ook voor anderen, die wellicht hetzelfde probleem hebben als TS)
    ;-)

…en misschien is TS wel bereid om ‘for the time being’ eens één of meerdere apps te testen…

Bijdrager
    OMT-fan

Heb waarschijnlijk nog een andere oplossing voor het probleem gevonden.
    Ik heb de app DS cloud (van Synology) geinstalleerd op de iPad. Die zet mijn bestand rechtstreeks in een eigen Cloudsysteem op mijn Synology NAS.
    Ben nog aan het testen hoe (snel) dat gaat maar lijkt een bevredigende oplossing.
    Ben geen voorstander van de Cloud van Apple maar de privecloud lijkt me OK.

Naast de test ruil ik inderdaad de iPad om voor een 256Gb.

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.