21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    Frespinator

Films van iPad kijken op tv

Ik vroeg me af wat de beste manier is op films van de iPad te kijken op de tv.
    Ik heb al even op internet lopen zoeken, maar kom er nog niet helemaal uit.
    Ik heb op dit moment een VGA kabel. Hiermee kan ik wel films kijken, maar zit er geen geluid bij.
    De Apple component AV kabel lijkt mij een goede oplossing. Klopt dit?
    Wat als de tv geen component ingang heeft? Ik wil namelijk de iPad op meerdere tv’s kunnen aansluiten.

Bedankt alvast!

Bijdrager
    KarelWillem

Enige goede oplossing is de AV kabel van Apple.

Die is er zowel in een Component als een Composite-uitvoering.

Bijdrager
    xionix

kan me eigenlijk niet voorstellen dat een tv geen componenten aansluiting heeft aangezien deze volgens mij toch standaard is nog steeds.
    Maar voor beeld en geluid zou ik idd die kabels pakken.

Bijdrager
    So Klear

Eh, de nieuwe Apple Tv?!

Bijdrager
    Nikita

Ik denk dat je voor het geluid wellicht een mini-jack (koptelefoon) naar tulp kabel kan gebruiken i.c.m. de VGA kabel

Een andere oplossing is de Dock-naar-Composite kabel (max. resolutie wordt dan PAL breedbeeld = 1024 x 576 als ik het goed zeg, of 720 x 576 als het niet-breedbeeld is).

De component kabel zou een hogere resolutie moeten ondersteunen, maar of de iPad dat ook kan uitsturen is vraag twee (aangezien ‘ie met de VGA kabel ook alleen maar z’n beeld kloont, dus 1024 x 768)

Bijdrager
    Nikita
    Perfect op 07 september 2010

Eh, de nieuwe Apple Tv?!

Die niet te koop is in Nederland… :slant:

Bijdrager
    Frespinator

Tulp heb ik al geprobeerd. De tv haalt het signaal van 1 kanaal vandaan. Bij VGA is dit bijvoorbeeld het ‘PC’ kanaal. Dit kanaal ondersteund geen geluid. Een tulp zou alleen werken in combinatie met een VGA kabel, als er externe boxen aanwezig zijn.

Een component of composite dus? Ik denk dat composite op meerdere tv’s ondersteund wordt toch? Oudere tv’s hebben geen component ingangen?

Erg bedankt!

Bijdrager
    Nikita

Dat klopt; eigenlijk hebben alle TVs nog wel een composite aansluiting; de component aansluiting zit alleen op flatscreens en late breedbeeld CRTs.

Bijdrager
    KarelWillem
    xionix op 07 september 2010

kan me eigenlijk niet voorstellen dat een tv geen componenten aansluiting heeft aangezien deze volgens mij toch standaard is nog steeds…..

Sorry??? Ik heb nog nooit een TV gehad met component. Op vooral de oudere modellen is het nog altijd composite wat de klok slaat.

http://en.wikipedia.org/wiki/Composite_video

Bijdrager
    Serena

De kabel die Apple aanbiedt kost €49. Vind ik toch wel erg veel geld voor een paar stekkers. Nu staan er op DealExtreme ook een hele berg en ik zie door de bomen het bos niet meer.
    Is er al iemand die ervaring heeft met zo’n kabel van DealExtreme en welke moet ik dan hebben?

Bijdrager
    bartje

Verkoopt KW ze niet ook?

Bijdrager
    KarelWillem

Riep iemand me?:lol:

Dealextreme verkoopt geen werkende AV-kabels, Focalprice ook niet.
    Dat zijn allemaal kabels die zich gewonnen geven bij elke nieuwe firmware versie.

tip 1: – Koop een kabel bij een T-Mobile shop. Die hebben ze regelmatig voor veel minder geld.
    tip 2: – Koop een kabel bij mij.
    Voor 23 euro heb je dan een kabel die wèl werkt op alle firmware-versies van iPod, iPhone en iPad.

Let op: Apple geeft er voor die 49 euro wel een lader bij!!

Bijdrager
    Serena

Ik zie nu pas dat jij een webshop hebt. De kabel staat daar trouwens voor € 23. :sarcastic: Kan ik gewoon hier zeggen dat ik hem wil hebben of moet ik hem via de shop bestellen?

Bijdrager
    KarelWillem

Haha, ik riep het zo maar uit mijn hoofd. Sorry…. 23 dan. Ik heb het aangepast.

Graag wel via de shop bestellen. Anders wordt het een beetje een chaos.

Bijdrager
    jasper050

Ik probeer mijn iPad aan te sluiten op mijn Loewe Connect maar wat ik ook probeer krijg geen beeld.
    Mijn Apple iPod AV kabel is al een paar jaar oud (geel, wit, rood) werd toen ook zonder adapter geleverd.
    Is deze kabel niet meer geschikt en moet ik een nieuwe kopen?

Bijdrager
    KarelWillem

De kans dat je kabel nu niet meer werkt is inderdaad levensgroot.

Maar wat bedoel je met ‘werd toen ook zonder adapter geleverd’?

Bijdrager
    jasper050

Bedoelde dat de lader er niet bij zat toen ik de Apple iPod AV kabel kocht.
    Die je er nu bij krijgt is dat nu een lader voor de iPod/iPhone of de lader voor de iPad?

Bijdrager
    Pieterr

Sluit je de kabel aan op de iPod via de minijack, of via de Apple connector onderop?
    Die eerste methode (zo’n kabel heb ik ook nog liggen) werkt niet op nieuwere iPods en de iPad.

Bijdrager
    jasper050

Met deze kabel kan het alleen maar via de minijack.
    Maar ja voor een nieuwe betaal je 49 euro, kan ik beter wachten op de software update voor de iPad.
    Laat ik vrienden uit Amerika die binnenkort hier komen een nieuwe AppleTV (ca. 80 euro) meenemen.
    Dan kan het wellicht allemaal via Airplay.

Bijdrager
    KarelWillem

Via de minijack is wel hééél erg oud.
    Dat dateert nog uit de iPod Photo tijd en zo.

Bijdrager
    Pieterr

Ik ben ook al hééééél oud, KW. In Japan zouden ze me niet meer gevonden hebben.:lol:

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.