11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    TinMachine

[Opgelost] Films van een hele oude iPad halen

Dag allemaal,

Het is nu toch echt zover, de batterij van mijn oude iPad 2 is zodanig kapot dat ik met tranen afscheid van mijn eerste iPad moet gaan nemen. Ik zou het wel fijn vinden om alle films die erop staan op mijn MacBook te plaatsen, het liefst buiten iTunes om. Is voor mij het handigst om zo de zelf ingerichte mappenstructuur te blijven handhaven. Dat vereist wel een handige app. Wie o wie kent een handige en simpele app daarvoor die (het liefst) gratis is, dan wel (second best) een beetje kost? In File Sharing zie ik alleen de foto’s, niet de films die ik er ooit allemaal op heb gezet (met behulp van HandBrake ooit omgezet naar het juiste format voor de iPad en daarna¬†op de iPad¬†gezet)

Dank voor de reacties!

Bijdrager
    Glime

Fotolader zit standaard op je Mac

Bijdrager
    TinMachine

Daar zie ik om de één of andere reden de films niet. Ik ben ook bij AMac geweest, maar zij kunnen ze daar ook niet vinden

Bijdrager
    gipsman

Dropbox, iCloud, etc. …

Bijdrager
    nnsa

Niet gratis, wel de oplossing:

iMazing.

Moderator
    Night

+1 voor iMazing. Daar heb ik al veelvuldig dankbaar gebruik van kunnen maken voor zaken die met iTunes en/of iCloud niet lukten.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

<p class=”cite”>TinMachine op 24 juli 2018 om 12:23</p>
    het liefst buiten iTunes om

Is dat een vereiste? Ik bedoel: ook al heb je misschien een hekel aan iTunes (ik weet het niet), dat even één keertje gebruiken om de films te synchroniseren met je Mac zou toch niet zo’n punt hoeven zijn?

Moderator
    Night

Helaas is dat bij iTunes √©√©nrichtingsverkeer. Syncen kan wel n√°√°r de iPad, maar niet v√°n de iPad…

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

(Ik synchroniseer nooit filmpjes :)) Maar in dat geval is het niet nodig om te zeggen dat het liefst buiten iTunes om moet gaan …

Bijdrager
    Gitte65

Kun je die films niet in “Foto’s” op je iPad zetten en dan via USB kabel importeren in Foto’s op je MacBook?

Vandaar kun je ze weer naar andere plekken exporteren.

Maar dan moet je die films dus wel in Foto’s zien te krijgen…. weet niet of dat lukt.

Bijdrager
    TinMachine

Nou mensen, ik heb het maar netjes gesynchroniseerd met iTunes en de films stonden op de niet direct door mij gewenste locatie op mijn harde schijf. Van daaruit maar even in mijn gewenste mapje geplaatst. Op zich stelt dat allemaal weinig voor, maar ik snap (nog steeds) niet waarom het niet via Fotolader ging en op een simpele wijze om iTunes heen kan. Ach ja, het is een kleine omweg maar ik had het liever direct anders gedaan. Dank voor alle tips allemaal!

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.