6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    schuurr

films streamen vanaf TimeCapsule

Beste OMT-ers

Helaas…mijn eerste apple miskoop. Althans voor het doel waarvoor ik de TC had gekocht. Namelijk externe draadloze opslag voor films, muziek en fotoos.

Wanneer ik een film wil streamen blijft dat hortend en stotend… Zelfs als ik de TC naast mijn macbook zet (beiden N-protocol).
    Naar mijn iMac kan ik misschien nog begrijpen want die is nog G-protocol, maar naar mijn macbook had ik toch op wat betere prestaties gerekend.

Daarnaast blijf ik het probleem houden dat er kennelijk een interferentie optreedt tussen mijn airport express en TC waardoor ook mijn geluid (airtunes) stottert….

Afijn: te koop aangeboden TC 1 TB, bouwjaar december 2010………

Of weet iemand wel een goede oplossing of heeft iemand het WEL draadloos allemaal goed werkend ook met films streamen e.d.??????

Bijdrager
    GeertGB

Het lijkt me meer te zitten in de kwaliteit van de draadloze verbindingen. Je moet die problemen toch eerst oplossen voordat een ander apparaat het goed gaat doen.

Bijdrager
    Pieterr

Vraag 1: Weet je al zeker dat het aan je draadloze verbinding ligt? Maw heb je al getest of het met een ethernetkabel allemaal wel vlekkeloos streamt?

Bijdrager
    KarelWillem

Ik heb net even een (HD)-film gestart vanaf de Time Capsule op de iMac van mijn zoon.
    Die draait uitstekend.

Ze openen ook regelmatig films van mijn harddisk met iTunes-deling.
    Ook dat gaat prima.

Aan je TimeCapsule zal het echt niet liggen, dat is vrijwel uitgesloten.
    Blijft over; problemen met je netwerk.

Bijdrager
    macjk

Schakelt die TC toevallig niet terug naar G snelheid als de iMac met G aanstaat? (weet niet of de TC op G en N tegelijk kan). Dat zou gelijk verklaren waarom het zo langzaam is.

Oplossing een apart netwerk voor G apparaten (iOS devices en je oude iMac) en een N netwerk voor je N apparaten.

Bijdrager
    Hansi2124

Waarom een nieuw topic openen voor iets wat je een paar dagen geleden ook al hebt gepost?
    http://www.onemorething.nl/community/topic/streamen-muziek-naar-airport-express-haperend#post-2127134

Graag daar verder.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.