12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Sir Mac

Films streamen van netwerkschijf naar iPad

Hallo.

ik heb een Lacie Network Space 2 harddisk, waarop ik enkele films (.mp4) heb staan. Deze is aangesloten op mijn Linksys wifi-router.
    Nu zoek ik een goeie eenvoudig manier om de films binnen mijn wifi-netwerk naar mijn iPad te streamen, zodat ik een filmpje kan kijken in m’n bed bijvoorbeeld. Dit liefst zonder dat mijn mac zelf moet ingeschakeld zijn (films staan enkel op de netwerkschijf, niet op de mac).

Alvast bedankt voor oplossingen/ervaringen!

Bijdrager
    Maced.2
    Bijdrager
    Sir Mac

Bedankt. Ik hoop echter dat er een manier bestaat om via m’n iPad rechtstreeks aan de filmbestanden te geraken op de netwerkschijf, zonder dat een computer vereist is.

Moderator
    unSOUND

Bij mij kan FileBrowser bestanden direct van de schijf aan de Airport Extreme spelen… Weet niet of die software echter ook contact kan leggen met een Linksys router…

Bijdrager
    Sir Mac

Yep, fantastisch! FileBrowser werkt perfect! Bedankt!:lol:

Moderator
    unSOUND

Mooi zo !:smile:

Bijdrager
    Jeroen-B

Hoe toevallig, maar ik wilde dus net echt éxact dezelfde vraag stellen als Sir Mac. Ik heb ook een Lacie Network Space 2 aan m’n netwerk hangen, en heb zojuist n.a.v. dit topic ook FileBrowser aangeschaft.

Ik krijg hem alleen met geen mogelijkheid verbonden met de NAS. Hoe weet ik wat het IP adres van m’n schijf is? De schijf is alleen via het netwerk te benaderen en niet van buitenaf, dus ik ga ervan uit dat het een 192.168.bla.bla IP adres is?

Sir Mac, hoe heb jij dat gedaan als ik vragen mag?

Bijdrager
    J-P-H

Als je op de Lacie inlogt, zie je op het dashboard bij “Netwerk” het ip-adres.

Voor de iPhone bestaat er iets soortgelijks: Control! Mac
    Iemand ervaring met deze app?

Bijdrager
    Sir Mac

Inderdaad, zo deed ik het ook. Via dashboard van de Lacie zie je het IP adres (rechtsmidden ongeveer).
    Dit geef je in als nieuwe server in filebrowser, samen met de login en paswoord van je lacie (standaard admin/admin). Succes.

Bijdrager
    Jeroen-B

Blijkbaar had ik al wel het goede IP, maar is er iets anders niet helemaal goed.
    Wanneer ik via FileBrowser probeer te connecten krijg ik deze error: ErrorCode 0xc0000224 user:admin.

Hij doet dan verder niets. Blijkbaar kan hij de schijf wel vinden, want als ik een verkeerde gebruikersnaam of wachtwoord invoer krijg ik de melding dat de gebruikersnaam of wachtwoord onjuist is. Er is dus wel een verbinding.

Geen idee wat ik nu fout doe. Hebben jullie trouwens iets ingevuld bij DNS Domain Suffix?

Bijdrager
    The Gimp

Ik krijg het ook absoluut niet voor elkaar om het te congifureren met mijn time capsule…
    Iemand die me kan helpen?!

Wat moet er de TC ingesteld worden
    Wat in het programma?!

Moderator
    unSOUND

Je moet in FileBrowser de netwerknaam van de TimeCapsule hebben. Ikzelf heb een Airport Extreme, en in het Airport-configuratieprogramma kun je de naam van het station opvragen. Dat gebruik je vervolgens in FileBrowser:

In het Airport configuratieprogramma zoek je dus de naam op:
    ( mijn geval is dat dus Airport-Extreme.local )

Vervolgens vul je dat bij FileBrowser als volgt in:

Bij het “Login As” gedeelte vul je de naam en het wachtwoord van het account van jouw Mac in.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.