9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Giel Jacobs

Films op usb

Dag jongens , hier ben ik weer met een vervelende kwestie.
    Ik heb enkele films afgehaald van het internet, meestal in -mkv bestand en in 1080 of 720 resolutie.
    Ze zijn stuk voor stuk kleiner dan 8 gb. Wel nu heb ik een stick van 16 gigabyte, en ik wil dan 1 van die films erop zetten.
    Maar telkens krijg ik de melding dat mijn doeldiskette te klein is. Ondanks dat het bestand de helft zo groot is als de maximale opslagcapaciteit van mijn usb. Ik heb ook al geprobeerd ze over te zetten naar mijn externe harde schijf maar daar krijg ik dezelfde melding.
    Iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen?

Alvast bedankt

Bijdrager
    verwijderd-profiel

USB in andere bestandsysteem formatteren, sommigen kunnen zulke grote bestanden niet aan

Ik weet zo niet welke

Bijdrager
    Giel Jacobs

Heb de usb al meermaals geformateerd ..

Bijdrager
    nickybbb

Als je HD/usb niet geformatteerd is als NTSF dan mag je geen bestanden groter dan 4 GB erop zetten.

Deze link heeft uitleg (ja is een windows site): link

Bijdrager
    Giel Jacobs

Oke , ga ik morgen zeker uitproberen! Bedankt !

Moderator
    Strifer

Volgens mij mag een exFat formattering ook gewoon.

Bijdrager
    LighScan

exFAT is het beste alternatief, aangezien je voor NTFS-schrijven al NTFS-3G drivers moet gaan installeren voor je Mac.

exFAT wordt native ondersteunt op OS X, en Windows vanaf Vista. Voor XP kan je (gratis) de drivers hier afhalen.

Bijdrager
    deSpaanseRente

Conclusie: eender welk bestandsformaat buiten fat32, dat kan geen grotere bestanden aan dan 4GB.

Bijdrager
    Soulshaker
    LighScan op 02 mei 2012

exFAT wordt native ondersteunt op OS X, en Windows vanaf Vista. Voor XP kan je (gratis) de drivers hier afhalen.

En dat vanaf snow leopard

Exfat is inderdaad het beste alternatief

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.