5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    spacekees

Films op PS3

Hallo,
    Ik heb een aantal films in .mkv formaat, met daar een losse ondertitel bij (.srt)
    Hoe kan ik deze samen krijgen tot eén van deze formaten zodat ze op mijn PS3 kunnen:

Memory Stick Video Format
    – MPEG-4 SP (AAC LC)
    – H.264/MPEG-4 AVC High Profile ?AAC LC?
    – MPEG-2 TS?H.264/MPEG-4 AVC, AAC LC?
    MP4 file format
    – H.264/MPEG-4 AVC High Profile (AAC LC)
    MPEG-1 (MPEG Audio Layer 2)
    MPEG-2 PS (MPEG2 Audio Layer 2, AAC LC, AC3(Dolby Digital), LPCM)
    MPEG-2 TS?MPEG2 Audio Layer 2, AC3?Dolby Digital?, AAC LC?
    MPEG-2 TS?H.264/MPEG-4 AVC, AAC LC?
    AVI
    – Motion JPEG (Linear PCM)
    – Motion JPEG (?-Law)
    AVCHD ?.m2ts / .mts?
    DivX
    WMV
    – VC-1?WMA Standard V2?

Hopelijk kan iemand me helpen!
    En nog een gelukkig nieuw jaar iedereen!

B.v.d.

Bijdrager
    wietje

ja dat zou ik ook wel eens willen weten.

Gelukkig nieuwjaar !!!

Bijdrager
    Vassilli

Ik maak er altijd een .m2v van met Handbrake. Of deze manier ook de subtitles meeneemt weet ik niet..

Bijdrager
    Sascha
    Bijdrager
    vraptor

Een van de beste gratis programma’s om in de beste kwaliteit te kunnen kijken is het programma ps3 media server. Alleen komt de film dan niet fysiek op de harde schijf op de ps3 te staan, maar stream je alles daar naar toe. Een redelijk snelle Mac bij full HD films is dus vereist omdat alles tijdens het streamen “on the fly” geëncodeerd wordt naar een voor de ps3 herkenbaar formaat. Ook heb je een snel (het liefst bekabeld) netwerk nodig. Echt íeder formaat wordt door ps3 media server ondersteund.

Je installeert ps3 media server op je Mac, je kiest daar de locatie waar al je films staan.
    Vervolgens ga je naar de ps3, je kijkt onder video’s en voilà: je klikt op de film en kijken maar: inclusief ondertiteling. Je moet de subs alleen dezelfde naam geven als het filmbestand: dus bijvoorbeeld dark.knight.1080p.srt als je filmbestand dark.knight.1080p.mkv heet.

Misschien kunnen jullie er wat mee!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.